Fortenova grupa ostvarila je u 2020. godini dobre rezultate poslovanja uprkos negativnom uticaju COVID-19 pandemije na poslovanje od aprila do decembra 2020.
Uticaj COVID-a 19 osobito se osjetio u Hrvatskoj, s obzirom na značaj turizma u državi. Grupa je održala ili čak i povećala tržišne udjele u nizu ključnih kategorija proizvoda, realizirala nekoliko ključnih strateških projekata te je, zahvaljujući provedenim preventivnim mjerama, ublažila uticaj krize i povećala svoju novčanu likvidnost za 350 miliona kuna na iznos od dvije milijarde kuna na kraju 2020. godine.
Ukupni ostvareni konsolidirani prihod iz kontinuiranog poslovanja Fortenova grupe u 2020. je iznosio 21 milijardu kuna, a ukupna konsolidirana prilagođena EBITDA iznosila je 1,3 milijarde kuna.
U usporedbi s pro forma konsolidiranim rezultatima Fortenova grupe iz 2019. te uz isključenje rezultata diskontinuiranog poslovanja Kompasa Ljubljana, Kompasa Poreč i Kompasove mreže za oba razdoblja, konsolidirani ukupni prihod Fortenova grupe manji je za 11,7 posto, dok je na tako prilagođenoj osnovi, konsolidirana EBITDA niža za 30,1 posto.
Objavljeni rezultati za 2020. godinu ne uključuju Mercator, koji će u Fortenova grupu biti integrisan u 2021. godini.
COVID -19 pandemija na svemu je ostavila trag, pa tako i na rezultatima poslovanja naših kompanija. Najveći negativan utjecaj imala je na one kompanije koje su usko vezane uz turističku industriju odnosno HORECA kanal. Ujedno, više su bila pogođena tržišta u kojima turistička sezona ima veliki utjecaj na bruto nacionalni prihod, poput Hrvatske i Crne Gore.
Najveći negativni utjecaj pandemija je imala na poslovanje kompanija iz Poslovnog područja prehrana koje su i najizravnije vezane uz HORECA kanal i potrošnju u turističkoj sezoni te na Poslovno područje maloprodaja i veleprodaja.
Nekonsolidirana EBITDA prehrane je u odnosu na rezultat ostvaren u 2019. niža za 12,5 posto, dok je taj pad u maloprodaji iznosio 6,5 posto. Uslijed negativnog utjecaja velikog pada cijena svinja u zadnjem tromjesečju 2020. te pada cijena junadi i nižih prinosa poljoprivrednih kultura, EBITDA poljoprivrede niža je za 56,8 posto u usporedbi s prethodnom godinom.
„Usprkos krizi izazvanoj pandemijom, ulažući iznimne napore te uz povećane troškove povezane s očuvanjem zdravlja naših ljudi i osiguravanjem neprekinutog lanca snabdijevanja tržišta u uvjetima pandemije, uspjeli smo realizirati i više razvojnih projekata. Prošle smo godine preuzeli imovinu osječke mljekare Meggle te nedavno lansirali novi mliječni brand Kravica Kraljica“, rekao je Fabris Peruško.