Euromonitor: Proizvodi bez soje najbrže rastuća kategorija mlijeka

Nedavno objavljeno istraživanje Euromonitora pokazuje da su alternative mlijeku (zamjene koje nisu na mliječnoj bazi ili napravljene od soje), najbrže rastuća kategorija u industriji, vrijedna 10 milijardi američkih dolara na globalnom nivou, što je povećanje od 16% u periodu 2020-2021.

Prema podacima istraživanja, napici na bazi soje sve više gube na popularnosti zbog loše percepcije od strane potrošača, dok su napici poput bademovog, ovsenog, kokosovog ili mlijeka od graška sve više traženi. U Velikoj Britaniji tržište ovih proizvoda poraslo je čak 69%, dok napici na bazi soje bilježe pad potrošnje od čak 130% u posljednjih pet godina.

”Proizvodi iz ove kategorije bilježe ogroman rast potrošnje u posljednjih godinu dana, prije svega zahvaljujući velikim ulaganjima”, komentariše Maria Mascaraque, Industry Manager u Euromonitor International. ”Očekujemo dalji rast kategorije ulaskom velikih kompanija kao što su Nestlé i Danone koje ulažu u startape”, dodaje Mascaraque.

Kako se navodi u izvještaju, u narednih nekoliko godina fokus istraživanja vjerovatno će biti na namirnicama kao što su grah, grašak i slično zbog visokog nivoa proteina, a kompanije se sve više oslanjaju na kombinovanje proizvoda (graška sa ovasom ili kokosom) zbog ljepšeg ukusa.

Iz Euromonitora predviđaju da će mliječni proizvodi iz laboratorije biti pristupačniji u narednih 5 godina i da bi mogli postati najpopularniji izbor za 10 godina.