Evropska komisija već iduće godine pokreće proceduru donošenja novih EU pravila o označavanju, deklaracijama, rokovima trajanja, hranjivosti, sastavu i porijeklu prehrambenih proizvoda.
Kraj reklamiranja nezdravih napitaka i proizvoda znači da se proizvodi koji sadrže dosta šećera i drugih nezdravih sastojaka više neće smjeti reklamirati kao zdravi.
Naime, nedavno usvojena strategija “Od polja do stola” koju je donio Evropski parlament podrazumijeva donošenje čak 27 novih zakona i politika koji će u sljedećih desetak godina mijenjati načine kako se proizvodi, prerađuje, kupuje i konzumira hrana, najavila je nedavno na konferenciji za novinare Biljana Borzan, koja je u ime eurosocijalista zadužena za strategiju. To bi značilo da će javnost prestati da se obmanjuje hranjivošću i kvalitetom određenih namirnica poput mliječnih napitaka i pahuljica.
Prema sadašnjim pravilima EU, navođenje informacija o hranjivim vrijednostima na prednjoj strani ambalaže moguće je samo na dobrovoljnoj osnovi – oznakama koje su u nedostatku jedinstvenog EU sistema osmislile javne institucije, nevladine organizacije i privatni sektor.
U većini država članica trenutno se koristi nutri-score ljestvica – tzv. “semafor” s oznakama nutritivne vrednosti hrane od A (za najzdraviju) pa do F.
“Danas je moguće da se nezdrav čokoladni napitak za djecu reklamira sa tezom “sadrži kalcijum, dobar za kosti” ili da kukuruzne pahuljice prepune šećera sadrže rečenicu “visok udio vlakana korisnih za probavu”. To su manipulacije koje potrošača ujveravaju da kupuje zdrave proizvode, ali stvarnost je vrlo drugačija. Takve i slične zdravstvene reklamne tvrdnje moći će da koriste samo ako proizvod sadržajem ne prelazi propisima određene količine šećera, soli i nezdravih masti”, istakla je Borozan.