Društvene mreže: Kako se ponašamo na LinkedInu?

Kroz godine obrazovanja, preporuke, zapažanja ponašanja, stručnjaci su sastavili a pravila koja zovemo LinkedIn BONTON. Neke tačke su praksa koja bi se već trebala koristiti u svakodnevnom životu, dok druge proizlaze iz pravila korištenja LinkedIna.

Bonton je riječ koju većina ljudi poznaje, a manjina provodi u praksi. Pri umrežavanju i druženju uživo uzimamo u obzir određene navike ili pravila koja volimo zaboraviti na LinkedInu.

 

  • PREZENTACIJA S PRAVIM IMENOM I PREZIMENOM– Na našem ličnom profilu, navedeno ime bi trebalo biti ono koje imamo u ličnim dokumentima. Također ga ne koristimo u imenu posebne znakove ili emojije. Zašto? Jer to kažu pravila upotrebe LinkedIna. Primjećujem da su mnogi korisnici stvorili lični profil koji bi trebao biti namijenjen njihovom poslovanju, kako su ga nazvali po kompaniji. To je protivno LinkedIn pravilima i ako ste među onima koji su to učinili, riskirate da će LinkedIn izbrisati vaš profil.
  • LIČNI PRISTUP – personalizacija svake pozivnice za povezivanje NIJE opcija za uspjeh, to je POTREBA. Znam da na Facebooku i Instagramu, gdje je većina najaktivnija, ne postoji takva opcija. Tamo šaljemo poziv za prijateljstvo ili započinjemo praćenje. Pa, na LinkedInu se preporučuje da pišemo osobi s kojom se želimo povezati zašto se želimo povezati s njom, kako smo saznali za nju, što nam se sviđa kod nje. Ako zahtjev za vezu pošaljemo bez poruke, otprilike je isto kao da smo prišli nekoj osobi na nekoj konferenciji, prisilili je na posjetnicu i onda samo stajali tamo. Da li uspostavljate kontakte na taj način? Ako ne, zašto bi to onda radili na LinkedInu?
  • PORUKA DOBRODOŠLICE I ZAHVALNOST – Još jedna stvar koja se premalo koristi na Linkedinu. Kad se povežemo s nekim, uvijek se zahvalimo. Ako smo poslali zahtjev za vezu, zahvaljujemo osobi na prijemu i koristimo priliku da se nenametljivo predstavimo. Ako nam je osoba poslala zahtjev, zahvaljujemo joj na tome i pozdravljamo je u našoj mreži. I naravno koristimo priliku za neupadljivu prezentaciju. Zašto spominjem neupadljive prezentacije. Ako mislite da ćete uspjeti prodati izravnim nadmetanjem na LinkedInu, najvjerovatnije ćete biti razočarani. Na LinkedInu gradimo odnose, pa koristimo svaku priliku da to učinimo. Vjerovatnije je da će nas osoba početi pratiti i vjerovati ako smo u pozdravnim porukama već ljubazni i nenametljivi.
  • AŽURNO ODGOVARANJE – Svi volimo da brzo dobijemo odgovor. Budimo ažurni kada odgovaramo na zahtjeve za veze (prihvatanje ili odbijanje) i kada odgovaramo na poruke i komentare. Sama sam usvojila praksu odgovaranja na svaku poruku. Čak i na one prodajne poruke gdje im se zahvaljujem i kažem da me ne zanima.
  • NEBITNE PORUKE SU ‘SPAM’ – Ovo se odnosi i na poruke koje šaljemo pojedincima u poštansko sanduče i na sadržaj koji objavljujemo i koji mogu označiti ljude u njima. Nažalost, uobičajena je praksa na Facebooku da pojedinci, u želji za većim dosegom, u postu označe sve koje poznaju. NIKADA nemojte ovo raditi na LinkedInu. To je obično ‘spam’, a najmanje što ćete postići time je da će ljudi prestati pratiti vaše postove i možda čak prijaviti vaš profil.
  • IZGRADNJA I ODRŽAVANJE ODNOSA – Mnogi ljudi me pitaju kako prodati na LinkedInu. Neće ići direktno. Barem ne u većim razmjerima i dugoročno. Suština LinkedIna je u izgradnji odnosa. U ličnoj poruci i zahvali, već sam spomenula da je ovo početak izgradnje odnosa s određenom osobom. Sljedeći je korak pratiti osobu i komentirati, lajkati, dijeliti sadržaj koji ona objavljuje. Što više osoba ima mogućnosti da nas primijeti (naravno uz naše kvalitetne komentare, a ne vrebanje ), to će nam više vjerovati i veća je vjerovatnoća da će htjeti raditi s nama.
  • PIŠITE KAO ŠTO GOVORITE – Ne, za one od vas koji još uvijek znaju izreku „Piši kao što govoriš“, to ne znači to. Pod tim mislim da ste autentični, da ne koristite način izražavanja koji ne koristite u svakodnevnoj komunikaciji sa svojim kupcima/strankama. Ne pokušavajte zvučati previše profesionalno i riskirajte da vas ne razumiju. Ili da se predstavite na jedan način, a zatim ćete potencijalnog klijenta upoznati na sastanku uživo i imat će osjećaj da vas uopće ne poznaju ili da vam neko drugi piše sadržaj.
  • POZITIVNOST I OPTIMIZAM – LinkedIn je poslovna platforma i korisnici ostaju ovdje jer očekuju određeni sadržaj. Razne nekonstruktivne rasprave, politička uvjerenja, kritike i slične stvari ne bi trebale biti dio vašeg angažmana. Ako nemamo o čemu pozitivnom i korisnom pisati, radije bismo se suzdržali. Također se brinemo da ne budemo negativni u komentiranju, već dajemo konstruktivne kritike i mišljenja.
  • # – Ah, hashtagovi. Napokon smo ih proučili za Instagram i sakupili 30 njih, koje sada rado kopiramo u LinkedIn objavama. GREŠKA !!! Broj # koji algoritam uzima u obzir je 5 (neki čak kažu samo 3, ali službeno LinkedIn preporučuje 3-5). A algoritam slijedi hijerarhiju, što znači da će uzeti u obzir onih 5 koji će biti prvi napisani, čak i ako se koriste kao dio teksta. Stoga budite oprezni s #, istražite koji od njih zapravo imaju sljedbenike i odaberite one koji će osigurati da vaš post vide # sljedbenici.
  • ANGAŽOVANJE I RASPRAVA – bez aktivnosti, vaš LinkedIn profil bit će samo vaša posjetnica na mreži. Aktivnost na LinkedInu je objavljivanje sadržaja, lajkanje i dijeljenje sadržaja drugih korisnika, a najvažniji dio – sudjelovanje u debatama. Pod tim mislim na komentiranje tuđih postova, kao i na komentiranje komentara. Na LinkedInu su komentari, ako su kvalitetni i dovoljno dugi, sadržaj. Za vas koji mislite da nemate sadržaja ili da bi vam trebalo previše vremena, ovo je pravi put. I ne samo za one. Svi mi koji se želimo pozicionirati kao stručnjaci u određenoj oblasti moramo komentirati druge korisnike. Imam nekoliko klijenata koji su stvorili nove klijente, objave na raznim platformama, kao i pozivnice za govornike kao rezultat komentiranja. Zato je komentiranja najvažnija aktivnost!
  • POVEZIVANJE LJUDI – ako imamo priliku da se povežemo sa određenom osobom, radimo to. Ali budimo oprezni, povezujemo ljude koje zapravo poznajemo. Vjerujem da svako od nas među svojim vezama ima nešto što ne znamo ko su i što se tamo slučajno zateklo. Kada povezujemo ljude, imajte na umu kvalitetnu vezu i uvijek navedite razlog zašto povezujemo dvije osobe.
  • NE PRETJERUJTE SA OBJAVAMA – Manje je više! Naravno, na početku moramo objaviti malo više, ali ne previše. U decembru sam bila na treningu za LinkedIn, gdje je predavač podučavao da objavljujemo najmanje 4 puta dnevno?!?! Pa, nakon toga napustila sam predavanje. Međutim, naišala sam na komentare ljudi koji su pisali o tome šta im se dogodilo kad su slijedili ovu strategiju; ljudi su im počeli pisati da ne šalju neželjenu poštu, dobivali su pitanja imaju li bota koji je stalno objavljivao i počeli su ih isključivati ​​iz svoje mreže. Životni vijek posta na LinkedInu je 24 sata, ako imamo dobrih reakcija na naš post u prvim satima, čak i više. Nedavno istraživanje Onalytice pokazalo je da oni koji objavljivaju 2-3 puta sedmično postiže najbolje angažmane na objave.