Dolaskom Lidla na bh. tržište trebali bismo znati nekoliko interesantnih činjenica o ovom trgovačkom lancu

Najavom dolaska novog trgovačkog lanca na tržište Bosne i Hercegovine veliki broj građana izrazio je svoje oduševljene što će iskusiti kupovinu u ovom marketu. U nastavku donosimo deset zanimljivih stvari koje vjerojatno niste znali o popularnom njemačkom diskontnom lancu.

1. Lidl danas

Lidl postoji u 30, a operativan je u 27 zemalja Europe i u Sjedinjenim Američkim Državama s preko 10.500 trgovina i više od 260.000 zaposlenih.

2. Razvoj Lidla

• Lidl u 70-tim – prva Lidl trgovina otvorena je 1973. godine i imala je svega tri zaposlena i 500 proizvoda

• Lidl u 80-tim – tijekom osamdesetih Lidl je proširio svoje poslovanje, širom Njemačke otvoreno je 300 trgovina, a asortiman je proširen na 900 proizvoda

• Lidl u 90-tim – kompanija se širi izvan granica Njemačke, otvaraju se prve trgovine u Francuskoj i Velikoj Britaniji

• Lidl u 2000-tim – kompanija se pozicionira kao vodeći trgovački lanac u Europi, otvaraju se prve trgovine u Sjedinjenim Američkim Državama.

3. Porijeklo imena Lidl

Kompaniju je osnovao Josef Schwarz 1930. godine, a kada se fokus poslovanja s veleprodaje voća prebacio na diskontnu prodaju mješovite robe kroz lanac trgovina, shvatio je da joj treba i novo ime. Kako njegovo prezime, Schwarz, na njemačkom jeziku znači ‘crno’, Josef Schwarz je za 1.000 njemačkih maraka kupio prava na ime od bivšeg poslovnog partnera Ludwiga Lidla, slikara i nastavnika u mirovini.

4. Jedinstveno iskustvo kupovine

Lidl je u svijetu prepoznat po proizvodima s najboljim odnosom cijene i kvalitete, čime potrošačima omogućava ‘pametnu kupovinu’. Pored toga, pažljivo odabran asortiman i brz prolazak kroz blagajne doprinose da se kupovina obavlja za kraće vrijeme.

5. Lidl se prilagođava potrebama domaćih potrošača

Iako su omiljeni Lidl brendovi dostupni u trgovinama u velikom broju zemalja Europe i u Americi, ova kompanija se prilagođava i specifičnostima određenog tržišta na kojem posluje i potrebama domaćih potrošača. Tako se u svakoj zemlji u asortimanu razvijaju i neki od proizvoda koji su karakteristični za to podneblje.

6. Lidl je više od trgovca hranom

Lidl redovito osvježava asortiman kroz kratkotrajne promocije dodatnih prehrambenih proizvoda, ali ono što ga posebno izdvaja jest ponuda neprehrambenih proizvoda. Tako se mogu pronaći proizvodi kao što su mali kućanski aparati, kuhinjski uređaji, igračke, alati, odjeća, sportski aosrtiman i puno toga drugog.

7. Raspored unutar prodavnica

Da Lidl brine o efikasnosti, govori i činjenica da sve njegove trgovine izgledaju gotovo isto. Potrošači su naviknuti na raspored proizvoda u trgovinama, bolje se snalaze i brže obavljaju svoju kupovinu.

8. Svaki Lidl ima parking

U cilju većeg komfora za potrošače, Lidl trgovine imaju svoj parking.

9. Efikasnost

Lidlov princip da sve procese učini jednostavnijim povećava efikasnost i ostvaruje uštede, koje ovaj trgovac na malo ulaže u niže cijene proizvoda.

10. Cijene u Lidlu su istaknute iznad, a ne ispod proizvoda

Ovakva praksa seže od početaka trgovačkog lanca u Njemačkoj kada je sva roba bila izložena na paletama na zemlji, te je jedini način da se cijena prikaže bio – “objesiti je iznad”. Suvremeni diskont, kakav je Lidl danas ima police, ali se ova tradicija zadržala. Danas se na ovaj način postiže preglednost, a potrošači se me moraju slegnuti da bi vidjeli cijenu proizvoda na najnižim policama