Da li će klimatske promjene učiniti kafu još skupljom?

Onlajn izdanje američkog poslovnog magazina Fast Company piše da će klimatske promjene učiniti kafu još skupljom

Pretpostavlja se da će, ako klimatske promjene budu umerenije, svijet izgubiti polovinu zemljišta na kojem se uzgaja najbolja kafa. U Brazilu, koji je najveći svjetski proizvođač kafe, taj gubitak bi mogao da iznosi 79%.

Prethodni podaci su rezultat istraživanja švicarskih naučnika koji su istraživali potencijalni uticaj klimatskih promena na uzgoj kafe, indijskog oraha i avokada. Ovo su vrlo važne kulture u svjetskoj trgovini, a koje uzgajaju male poljoprivredne zajednice u tropskim područjima.

Kafa je najvažnija te se očekuje da će prihodi od trgovine kafom u ovoj godini biti 460 milijardi USD. Prihodi od avokada bi trebalo da iznose 13 milijardi USD, dok bi prihodi od indijskog oraha trebalo da budu 6 milijardi USD.

Spomenutim istraživanjem je utvrđeno da će klimatske promjene za poslhedicu imati znatno smanjenje površine zemljišta potrebnog za uzgajanje ovih kultura. To će uticati na one koji ih uzgajaju, kao i na konzumente.

Istraživanjem su bili obuhvaćeni tropski ekosistemi koji čine 40% od ukupne površine Zemlje, a u kojima živi tri milijarde ljudi. Pretpostavlja se da će se taj broj ljudi do 2050. povećati za jednu milijardu. Ovo su područja na kojima se uzgajaju namirnice vrlo bitne u ishrani čovjeka.

Studijom je u razmatranje uzet i uticaj krčenja tropskih šuma u svrhu proizvodnje palminog ulja. Palmino ulje je takođe veoma bitno u proizvodnji hrane. Zaslužno je za to što više od tri milijarde ljudi ima hranu. Strahuje se da će zbog klimatskih promena biti ugrožena i proizvodnja samog palminog ulja.

“Navedenim problemima neće svi dijelovi sveta biti jednako pogođeni. Moguće je da će dijelovi Kine, Sjedinjenih Američkih Država i Argentine biti pogodniji za uzgoj kafe, dok će Brazil i Kolumbija biti manje pogodni. Shodno prethodno istaknutom, kafa će postati skup napitak koji neće biti svima dostupan”, – nešto poput vina, piše Fast Company.