Dolazi do stabilizacije cijena pomorskog transporta

Ove godine bilježi se drastičan pad vozarina u pomorskom transportu, posebno u trećem kvartalu, a cijene kontejnerskog transporta na određenim prekookeanskim rutama približile su se onima prije koronavirusa, naveo je direktor prodaje u kompaniji cargo-partner Nebojša Đekić.

“Tamo gdje su brodari tokom pandemije značajno, a po mom mišljenju i u mnogo slučajeva neopravdano podizali svoje cijene, sada su prinuđeni da se u većoj mjeri odreknu svog profita”, kaže Đekić, navodi se u saopštenju te kompanije.

Prema njegovim riječima, bez obzira na aktuelna ekonomska i politička dešavanja u svijetu, ipak su ponuda i tražnja te koje na kraju definišu cijenu usluga i u ovoj industriji.

“Mnogi bi nevešto zaključili da će usljed inflacije i rasta cijene goriva poskupjeti i pomorski transport, ali usljed nedostatka tereta prevoznici svoje cijene dodatno spuštaju, što implicira da će im zbog niže cijene, a većih troškova, biti na raspolaganju sve manja dobit”, rekao je on.

Prošle godine došlo je do ubrzanja inflacije u Evropi, a najveći uzrok tome bili su problemi u lancima snabdijevanja. Globalni trgovinski putevi su se izmijenili, a cijene transporta dostigle rekordan nivo.

Osim pomorskog transporta i cijene drumskog prevoza u Evropi pokazuju blagu tendenciju opadanja, nakon što su u trećem kvartalu ove godine ponovo dostigle historijski maksimum, navodi cargo-partner.

Nebojša Đekić takođe smatra da cijena proizvoda za krajnje kupce zavisi od mnogo faktora.

“Vjerujem da će trgovci iskoristiti pad transportnih cijena za nadoknadu nekih drugih troškova i da će cijene ostati nepromenjene ili čak više, ukoliko roba to bude mogla da podnese. Firme već sada preispituju svoje biznis modele i traže nove taktike i tržišta za ostvarenje profita”, rekao je on i ukazao na to koliko  je novih brendova ušlo u igru na srpskom tržištu.