Francuska grupa Carrefour ipak napušta Tajvan. Trgovac prodaje svoje tajvanske operacije lokalnom partneru Uni-President.
Carrefour prodaje svog 60% učešća u Carrefour Taiwan kolegi akcionaru Uni-President, maloprodajnoj grupi koja takođe upravlja brendom 7-Eleven na Tajvanu, navodi kompanija u saopštenju za javnost.
Carrefour Taiwan će nastaviti da koristi brend Carrefour u narednim godinama.
Transakcija vrednuje Carrefour Taiwan na 2 milijarde eura, što je više nego što su analitičari procijenili. Dakle, finansijski, čini se da francuski trgovac na malo dobro posluje sa prodajom. Štaviše, ova operacija omogućava trgovcu da se koncentriše na ključna tržišta u Evropi i Latinskoj Americi. Carrefour sada više nema aktivnosti u Aziji, pošto je trgovac također ranije napustio Kinu.
Glasine o prodaji tajvanskih aktivnosti kruže već godinu dana. Carrefour tada nije potvrdio ove glasine, ali je rekao da se razmišlja o kritičnoj masi svojih međunarodnih podružnica. U martu je Uni-President nagovijestio da su planovi zaista konkretni.
Carrefour Taiwan je osnovan 1987. godine kroz zajedničko ulaganje između Carrefoura i Uni-Presidenta i od tada je snažno porastao. U 2021. godini kompanija je imala promet od 2,5 milijardi eura i EBITDA od 243 miliona eura, sa 340 prodavnica i 15.000 zaposlenih.