Rezultati potvrdili otpornost strategije na krizu
Poslovanje Atlantic Grupe pokazalo je tokom 2020. godine visok nivo stabilnosti, uprkos poremećajima uzrokovanim pandemijom COVID 19. Kompanija je ostvarila 700,3 miliona eura prihoda od prodaje, što predstavlja pad od 3,3% u odnosu na 2019., no ako isključimo uticaj prihoda dezinvestiranog* poslovanja uporedivi prihod je ostao gotovo na nivou prošle godine uz blagi pad od 0,4%.
Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 95,5 miliona eura i niža je za 8%, dok je bez jednokratnih stavki rasla 4,6% na 100,7 miliona eura. Neto dobit iznosi 45,6 miliona eura i bez jednokratnih stavki rasla je 13,3% u odnosu na prethodnu godinu, dok nominalno bilježi pad od 12,3%.
“Stabilna finansijska pozicija, optimizacija poslovnih procesa i kvalitetno strateško upravljanje omogućili su nam da održimo kontinuitet poslovanja i sigurnost radnih mjesta, aktivno se uključimo u pomoć zajednici u borbi protiv koronavirusa, te poboljšamo profitabilnost uz minimalne negativne posljedice na konsolidirane prihode i rekordno nisku zaduženost. Uprkos krizi nastavljamo i dalje s planiranim ulaganjima u razvoj poslovanja. Naši prioriteti i u neizvjesnosti razvoja epidemiološke situacije ostaju isti – održavanje pozitivnog zdravstvenog biltena naših zaposlenih, osiguranje nesmetanog nastavka proizvodnje i kontinuirano snabdijevanje naših kupaca i potrošača te društvena odgovornost u najširem smislu. Ponosan sam na način na koji se nosimo sa izazovima, svjesni privilegija da radimo u industriji koja nije toliko pogođena pandemijom. Zadovoljan sam da mogu reći kako smo danas u svakom pogledu bolja kompanija nego što smo bili godinu ranije. Svijet u kojem živimo se mijenja i naša su nastojanja usmjerena na to da budemo i ostanemo relevantni. “, izjavio je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe.
Najviše rasli Argeta, Farmacia i Donat
Najveći rast prihoda od prodaje među poslovnim područjima ostvarili su Delikatesni namazi s rastom od 15,1%, apotekarski lanac Farmacia s rastom od 4,5% i Donat Mg s rastom od 2,7%. Kafa se s 21,1% udjela u ukupnim prihodima ističe kao najveća pojedinačna kategorija, a u 2020. godini ostvarila je blagi pad prihoda od 2,6%, uz povećanje profitabilnosti. Među tržištima najznačajniji rast od 14,2% ostvarila su ključna evropska tržišta, najviše Austrija i Švajcarska, a rasla su i tržišta Slovenije, Makedonije i Kosova.
Na rezultat su značajno uticale mjere za suzbijanje širenja pandemije i slabija turistička sezona u Hrvatskoj, što se očitovalo u značajnom padu prodaje u HoReCa kanalu (primarno Pića i Kafa), ali i padu prodaje proizvoda namijenjenih za konzumaciju van kuće te tzv. impulsnih proizvoda (primarno Slatko i slano i vanjski principali). Ipak, brendovi koji se prvenstveno konzumiraju kod kuće uspjeli su gotovo u potpunosti anulirati negativne posljedice pandemije. Valja istaknuti i kako su, osim direktnog uticaja pandemije na prihode, rezultati kompanije opterećeni s 5,1 miliona eura jednokratnih troškova koji se u najvećoj mjeri odnose na donacije (3,7 miliona eura), i druge operativne troškove vezane uz sprječavanje širenja zaraze.
Nagrade potvrđuju dobar smjer
Osim krize, godinu su obilježila i brojna priznanja i nagrade. Atlantic Grupa je u 2020. peti najpoželjniji poslodavac u Hrvatskoj prema istraživanju kompanije MojPosao, te najpoželjniji poslodavac mladima u Srbiji u kategoriji hrane i pića. Cedevita je, pak, po Ipsosovom istraživanju u 2020. najtraženiji brend bezalkoholnih pića u Hrvatskoj i Sloveniji, te drugi u Srbiji. Na 12. Fininoj dodjeli nagrada Atlantic je ponio titulu najuspješnijeg dugovječnog poduzetnika, dok je na 11. dodjeli nagrada u organizaciji Poslovnog dnevnika i Zagrebačke burze dobio prvu nagradu za odnose s investitorima. Krajem godine Atlantic je izdao korporativne obveznice u iznosu od 40 miliona eura s fiksnom godišnjom kamatnom stopom od 0,875%, što je istorijski najniža kamata ostvarena u nefinansijskom sektoru na hrvatskom tržištu kapitala.
U 2021. godini kompanija će se nastaviti fokusirati na jačanje pozicije prepoznatljivih regionalnih brendova, internacionalizaciju (primarno Argete i Donata), stvaranje novih brendova, razvoj distribucijskog poslovanja te nastavak dezinvestiranja nestrateških poslovnih operacija i moguća spajanja i akvizicije.