Atlantic Grupa 30. godišnjicu obilježila rekordnim rezultatima

Atlantic Grupa je tokom 2021. godine zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 760,3 miliona eura, što u odnosu na isti period lani predstavlja rast od 8,6%, a čak 9,3% više nego u predpandemijskoj 2019. godini.

Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 96,6 miliona eura, što je 1,1% više nego u prethodnoj 2020. godini, a jednaki rast ostvaren je i u kategoriji neto dobiti koja iznosi 46,1 miliona eura.

Atlantic Grupa je u prošloj godini pokazala visok nivo stabilnosti, uprkos ekonomskim poremećajima uzrokovanim produženom pandemijom COVID-19 i poteškoćama s globalnim lancima nabave, a jubilarnu 30. godinu poslovanja zaključili smo sa najvišim prihodima ikad. Rast bilježe svi poslovni segmenti, zahvaljujući, između ostalog, značajnim marketinškim i kapitalnim ulaganjima, ali i boljoj epidemiološkoj situaciji na svim tržištima te značajno boljoj turističkoj sezoni u Hrvatskoj u odnosu na 2020. Posebno smo ponosni da smo u prošloj godini na nivou cijele grupe povećali ulaganja u zaposlenike kroz porast plata i nove modele nagrađivanja”, komentarisao je predsjednik Uprave Emil Tedeschi.

Farmacia, Donat i Cedevita prednjače u rastu

Najveći rast od 12,1% ostvario je lanac apoteka Farmacia, dok među poslovnim područjima prednjače poslovno područje Donat, s rastom od 11,5%, i strateško poslovno područje Pića, čiji je vodeći brend Cedevita, s rastom od 11,4%. Kafa se kao pojedinačno najveća kategorija s udjelom od 21% u ukupnom prihodu te glavnim brendovima Barcaffe i Grand kafa, takođe ističe rastom od 8,1%. Među tržištima prednjače Hrvatska s rastom od 12,8%, BiH s rastom od 8,8% i Srbija koja je rasla 8,3%. Vlastiti brendovi u ukupnoj prodaji učestvuju sa 62,6%, principalski brendovi s 28,1%, a Farmacia čini 9,3% prihoda od prodaje.

Novi pogoni, unaprijeđeni proizvodi i jači Nadzorni odbor 

Krajem godine je, u skladu sa strategijom dezinvestiranja non-core djelatnosti, Atlantic zaključio prodaju poslovanja vezanog uz brend dječje prehrane Bebi. Nakon što je sredinom godine zatvoren proces prodaje brenda kompaniji Nelt, u novembru je lokaciju Mirna u Sloveniji, gdje se proizvodio Bebi asortiman, preuzeo strateški partner – austrijska kompanija Gittis. Atlantic je nastavio usmjeravati fokus na jačanje glavnih kategorija koje čine kafa, delikatesni namazi, slani snack, čokolada i bezalkoholni napici. 

Tokom 2021. Atlantic Grupa je nastavila planirane investicije, među kojima se ističu ulaganja u tehnologiju u Atlantic Štarku, nove oblike pakovanja Cedevite te u novu tvornicu Argete u okolici Varaždina. Riječ je o investiciji ukupne vrijednosti od preko 50 miliona eura, čijom se realizacijom planira otvaranje do 150 novih radnih mjesta. Na području novog rasta, na tržištima Hrvatske i Slovenije lansirana su dva nova brenda – čokolada Jimmy Fantastic i paleta proizvoda na bazi zobi Boom Box, s izvrsnim prodajnim rezultatima. 

Ukupna postignuća prepoznalo je i tržište kapitala pa je Atlantic u 2021. godini imao i istorijski rekordne vrijednosti dionice, a Skupština Atlantic Grupe je donijela odluku o isplati rekordnog iznosa dividende po dionici. Kompanija je, po peti put, dobila prvu nagradu za odnose s investitorima koja se dodjeljuje u saradnji Poslovnog dnevnika i Zagrebačke burze, te nagradu za korporativno upravljanje u organizaciji Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA) i Jutarnjeg lista. Takođe, prema istraživanju koje provodi MojPosao, Atlantic je peti najpoželjniji poslodavac u Hrvatskoj te je među top 3 poslodavca po istraživanju angažiranosti zaposlenika.

Konačno, u decembru je usuglašeno proširenje Nadzornog odbora sa sedam na devet članova, a sastav ovog tijela ojačali su dr. Vesna Nevistić, iskusna stručnjakinja u područjima bankarstva, procesa restrukturiranja i  korporativnog razvoja, i Zoran Vučinić, dokazani globalni menadžer s izuzetno uspješnom međunarodnom karijerom na području robe široke potrošnje.