Amazon UK će postati glavni trgovac u Velikoj Britaniji do 2025. godine, čime će preuzeti vodstvo od Tesca, pokazuje nova studija platforme za istraživanje tržišta Edge Retail Insight.
U 2020. godini Amazon UK je ostvario prodaju u vrednosti od 36,3 milijarde funti, dok je Tesco objavio gotovo dvostruku vrijednost, od 64 milijarde funti.
Ali, Egde predviđa da će se sve promijeniti 2025. godine kada će Amazon UK ostvariti prodaju od 77,1 milijardu funti. Očekuje se da će tada ova kompanija imati udio od 15% ukupne prodaje u trgovačkim lancima u Velikoj Britaniji, dok je prošle godine taj procenat iznosio 9,1%. Također, očekuje se da će Amazon do sredine decenije postati 15. najveći prodavac jestivih proizvoda, čime će preteći Shell, McColls, BP i Wilko.
Kako kažu u Edge Retail Insight, Velika Britanija je jedno od najvećih trgovačkih tržišta u Evropi i ključno tržište za mnoge brendove. Njihovi podaci ukazuju da će e-trgovina u narednih nekoliko godina na Ostrvu rasti, što će biti vođeno gigantima onlajn trgovine poput Amazona i kompanijama prisutnim u više kanala prodaje, kao što je Tesco.
Analiza donosi dobre vesti i za Aldi Sud, lanac poznat po diskontnoj prodaji. On će do 2025. godine prestići Morrisons i sa zaradom od 11,1 milijardu funti, prvi put u istoriji ući u veliku četvorku. Sainsbury’s će zadržati poziciju trećeg najvećeg trgovca i 2025. godine imaće zaradu od 42,2 milijarde funti.
Fizičke radnje i dalje će biti važne, ali očekuje se porast partnerstava sa kompanijama za isporuku, ili razvoj sopstvenih brzih platformi za isporuku onlajn narudžbina.