Najveći svjetski maloprodajni lanac, Walmart, objavio je kvartalne rezultate iznad očekivanja i ponovo podigao prognozu prihoda na nivou čitave godine nakon što su potrošači počeli više da kupuju trajnu potrošnu robu uz nastavak ekspanzije online kupovine.
Prihod u fiskalnom trećem tromjesečju skočio je 5,5 odsto na 169,6 milijardi dolara i bio je iznad konsenzusa od 167,7 milijardi dolara.
Uporediva prodaja porasla je 5,3 odsto i to nakon što je broj transakcija povećan za 3,1 odsto, a prosječni račun uvećan za 2,1 odsto, piše Momentum Securities.
Prilagođena dobit po akciji (EPS) je dostigla 0,58 dolara, iznad očekivanja od 0,53 dolara. Bruto profitna margina porasla je na godišnjem nivou za 21 bazni poen na 24,2 odsto, ali je bila niža u odnosu na 24,4 odsto iz prethodnog kvartala. Operativni profit (EBIT) mimo kursnih razlika skočio je 9,8 odsto na 6,7 milijardi dolara u velikoj mjeri nadmašivši rast valutno neutralne prodaje od 6,1 odsto.
E-prodaja je porasla na američkom tržištu 22 odsto, uz nastavljen rast isporuka online naručene robe u radnjama ali i kućnih isporuka. Ekspanziju online kupovine pokazuje i činjenica da je u poslednja dva kvartala 30 procenata narudžbina došlo sa dodatno plaćenom provizijom kako bi se isporuka izvršila u kraćem vremenskom periodu. Ovo je doprinijelo ocjeni uprave da je e-biznis kompanije „veoma blizu profitabilnosti“.
Drugi kvartal zaredom prodaja generalne trgovačke robe, mimo segmenta namirnica, bilježi rast nakon 11 vezanih kvartala pada. Međutim, kako je uprava kompanije i ranije naglašavala, potrošači mahom čekaju da sprovedu tu kupovinu kada iskrsne povoljna ponuda, kao direktna posljedica većih troškova namirnica.
Uprava kompanije očekuje i da praznična sezona protekne u takvom sentimentu odnosno da potrošači budu „fokusirani na cijenu i vrijednost“. Trenutne prognoze govore da će američka praznična potrošnja u novembru i decembru ove godine rasti u rasponu 2,5-3,5 odsto, što je sporije u odnosu na prošlogodišnji rast od 3,9 odsto.
Uprava kompanije je podigla prethodnu prognozu rasta prihoda u tekućoj fiskalnoj godini sa 3,75-4,75 odsto na 4,8-5,1 odsto, dok su očekivanja prilagođenog EBIT-a povećana na 8,5-9,25 odsto u odnosu na prethodnu prognozu rasta 6,5-8,0 odsto.
Govoreći o očekivanoj novoj ekonomskoj politici i većim carinama, iz uprave kompanije su poručili da bi ove mjere mogle uticati na kompaniju da poveća cene, premda je još rano govoriti koje kategorije bi mogle da poskupe.
„Naš model su svakodnevno niske cijene, ali postoji vjerovatnoća da će biti slučajeva gdje će cijene morati da porastu“, naveli su iz kompanije. Eventualni pritisak na cene ublažiće činjenicda da oko dve trećine artikala koje kompanija prodaje je domaćeg porekla.
Akcije kompanije Walmart na jučerašnjem trgovanju skočile su tri odsto na 86,6 dolara i od početka godine su u plusu oko 65 procenata. Biznis.rs