CEO Summit Beograd – Vrijeme je za investiranje i inovacije

Najznačajniji biznis događaj godine u Srbiji – CEO Summit Beograd – završen je nakon dva dana, oba ispunjena konstruktivnim predavanjima eminentnih predavača. Samit je ispratilo više od 700 učesnika koji su mogli da čuju mnogobrojne diskusije sa fokusom na privredu, investicije, obrazovanje, zdravstvo i razvoj novih modela poslovanja na globalnom nivou, a sve u novom svjetlu ove COVID-19 realnosti.

Izvršni direktori, kompanije koje vode i države u kojima posluju nalaze se pred velikim izazovom, izazvanim pandemijom.

No, i u tim otežanim uslovima, koje mnogi ekonomisti porede sa Velikom recesijom, postoje kompanije koje su uspjele ne samo da održe biznis, već i da ga unaprijede i ostvare značajan rast, zahvaljujući, prije svega, brzom prilagođavanju novoj ekonomskoj realnosti i inovacijama. Četvrta industrijska revolucija, međutim, nije zaustavljena zbog pandemije. Naprotiv, ubrzana je i postala je conditio sine qua non uspješnog biznisa. Situacija u kojoj se danas nalazi svijet mogla bi se okarakterisati kao Novi početak, jer ta „nova normalnost“ utječe na nove radne i životne navike, na nove izvore prihoda, na nove, neplanirane troškova, a u isto vrijeme nameće i potrebu vlada da budu aktivnije u nastojanju da se ublaže posljedice pandemije i stvore uslovi za brži privredni oporavak, koji će nakon toga uslijediti.

Ukratko, to bi bio sažetak svega onog što se na CEO Summit-u moglo čuti od rukovodioca, vlasnika i predsednika upravnih i izvršnih odbora najuspješnijih domaćih, regionalnih i internacionalnih firmi.

Kako je i moderatoka događaja, ekonomska novinarka RTS-a, Anica Telesković, rezimirala na kraju, navodeći da smo se tokom dva dana „prošetali“ kroz različite industrije i vidjeli kako je kriza pogodila razne sektore, dobili smo i nekoliko konkretnih savjeta – i da je vrijeme za investiranje i da je vrijeme za zaduživanje i da je vrijeme za kupovinu novih kompanija. Danas, vjerujem, svaki CEO u Srbiji ima jednu želju – da u svojim poslovnim planovima naredne godine nema corona virusa, zaključila je ona.

Tokom drugog dana događaja imali smo priliku da čujemo sljedeće govornike:

  • Dr Miodrag Zec, profesor ekonomije Univerziteta u Beogradu
  • Robert Yahav, CEO, BIG CEE
  • Zuzana Hargitai, direktorica EBRD za Zapadni Balkan
  • Andrej Jovanović, CEO, Moji Brendovi u razgovoru sa Markom Čadežom, predsjednikom Privredne komore Srbije
  • Jan-Willem Dockheer, CEO, Delhaize Serbia
  • Ivan Luković, Fakultet Tehničkih naukam Novi Sad
  • Vladimir Crnojević, direktor, BioSense Institut
  • Rok Kvaternik, CEO, Ernst Klett Publishers, Region Eastern Europe & Baltics
  • Predrag Ćirović, generalni direktor, Gfk Srbija
  • Predrag Nikolić, Centar za digitalnu transformaciju, PKS
  • Branko Greganović, predsjednik IO, NLB Banka Beograd
  • Nebojša Đurđević, CEO “Digital Serbia”
  • Zoran Drakulić, CEO, Point Group INT

U okviru segmenta Business Insider, kao i prvog dana konferencije, učesnici su imali priliku da kroz live uključenja, čuju iskustva svjetskih stručnjaka, tačnije sljedećih govornika:

  • Steven Cook, potpredsjednik, Launchpad & Ventures BP (British Petroleum)
  • Ana Govedarica, general manager, Roche Serbia
  • Gérard Kuperfarb, former Member of the Executive Committee, LafargeHolcim
  • Jeremy Schwartz, CEO Pandora &The Body Shop, London

Da podsjetimo, konferencija se, drugi put po redu, održava u organizaciji regionalnog trgovačkog magazina InStore i nedeljnika NIN, a zbog epidemiološke situacije, prvi, nadamo se i posljednji put, u ovim okolnostima i online formatu.

Ovom prilikom želimo i da se zahvalimo partnerima i sponzorima koji su podržali samit: strateški partner samita Telenor Srbija, institucionalni partner Unicef, podrška – Evropska banka za obnovu i razvoj, platinum sponzor 13. jul – Plantaže, zlatni (gold) sponzori: Kraš, BIG CEE, Klet i Roche Srbija; srebrni (silver) sponzori Daikin, Elmed, Porše, prijatelj samita Nelt distribucija, digitalni partner Direct Media i medijski partner eKapija.