Hrvatska: Rast Atlantic Grupe uprkos izazovima

Atlantic Grupa je u prvih devet mjeseci 2025. godine zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 879,0 miliona eura, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 10,1 posto. Uprkos izvrsnim prodajnim rezultatima, profitabilnost je i dalje pod pritiskom izuzetno visokih troškova poslovanja pa je dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) manja za 9,3 posto i iznosi 88,2 miliona eura, dok je neto dobit niža za 27,6 posto i iznosi 32,3 miliona eura.

Atlantic Grupa je u prvih devet mjeseci 2025. godine nastavila ostvarivati snažan rast prihoda u gotovo svim poslovnim i distributivnim područjima i na svim ključnim tržištima. Uprkos izvrsnim prodajnim rezultatima, profitabilnost je i dalje pod snažnim pritiskom, prvenstveno zbog rekordno visokih cijena sirove kafe i rasta cijena kakaa, kao i kontinuiranih ulaganja u naše zaposlenike, što je u skladu s našom dugoročnom strategijom razvoja i odgovornog poslovanja. Također, imenovanjem Mojce Domiter za članicu Uprave Atlantic Grupe zaduženu za područje ljudskih potencijala i kulture, jačamo fokus na ljude i kulturu kao temelj dugoročne održivosti. Uz snažan portfelj, nove proizvode i osnaženo vodstvo, nastavljamo stabilno i odgovorno graditi daljnji rast, istakao je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

Najveći doprinos rastu dali Kafa, Delikatesni namazi i Donat
Najznačajniji rast prihoda od prodaje od 29,7 posto ostvaren je u Strateškom poslovnom području (SPP) Kafa, a slijede Donat s rastom od 14,5 posto i Delikatesni namazi s rastom od 11,7 posto. Kafa je s udjelom u ukupnom prihodu od 25,8 posto i dalje najveća pojedinačna kategorija. Među strateškim distributivnim područjima (SDP) prednjače Srbija s rastom od 22,2 posto i Sjeverna Makedonija s rastom od 14,4 posto, a značajan rast ostvaren je i na tržištima Bosne i Hercegovine i Njemačke. U ukupnoj prodaji naši brendovi čine 64,5 posto, apotekarsko poslovanje 8,7 posto, dok osnovni brendovi sudjeluju s 26,8 posto prihoda od prodaje.

Fokus na ključne kategorije
U julu su poslovni kalendar obilježila dva događaja koja prate osnovni strateški smjer Atlantic Grupe, a koji podrazumijeva fokus na ključne kategorije poslovanja. Atlantic Droga Kolinska predala je obavezujuću ponudu za kupovinu kompanije Osem d.o.o., koju je prodavac (Miroslav Flisar) i prihvatio, a realizacija kupoprodaje uslovljena je odobrenjem slovenske Agencije za zaštitu konkurencije (AVK). Osem d.o.o. bavi se proizvodnjom i prodajom mesnih namaza i prerađevina, te je vlasnik brenda Kekec i proizvodne lokacije u Murskoj Soboti u Sloveniji. Osim toga, Atlantic Grupa je zaključila kupoprodajni ugovor prema kojem Marko Gross kao kupac preuzima društvo Montana Plus d.o.o. s brendom Montana, imovinom kompanije i svim zaposlenima, a saradnja s Atlanticom nastavlja se u vidu trgovinskog zastupanja u distribuciji i prodaji proizvoda.

Postignuća u području ljudskih potencijala i kulture
Atlantic Grupa je u prvih devet mjeseci 2025. godine ostvarila niz uspjeha u području upravljanja ljudskim potencijalima. Posljednje priznanje dolazi sa HR konferencije poslovnog nedeljnika Lider u saradnji sa SELECTIO grupom, gdje je Atlantic Grupa dobila certifikat Above and Beyond, koji se dodjeljuje kompanijama koje kontinuirano postavljaju najviše standarde u ovom području. Atlantic je uz to i dobitnik certifikata Equal Pay Champion, čime je potvrđena posvećenost osiguravanju jednakih plata za jednak rad te promoviranju zastupljenosti žena na upravljačkim pozicijama, koja u Atlanticu iznosi 53 posto. Na dodjeli nagrada koju organizuje MojPosao.ba, Atlantic je također proglašen za jednog od tri najbolja poslodavca u Bosni i Hercegovini. Konačno, Atlanticova Trade Akademija na ovogodišnjoj konferenciji HR Days nagrađena je zlatnim priznanjem za izuzetna postignuća edukativnog programa u kojem učestvuje više od 60 internih instruktora i više od 1.400 polaznika, članova prodajne snage.

Priredila: InStore redakcija
Ilustracija: InStore