Indija / SAD: Walmart i Tata Group planiraju investiciju vrijednu 21 milijardu eura

Najveći svjetski trgovac mogao bi da poveća svoj udio u poslovanju u Indiji, gdje navodno već pregovara o megalomanskom ulaganju u sektor robe široke potrošnje.

Walmart je potencijalnog partnera pronašao u konglomeratu Tata Group (komunikacije, konsalting, proizvodnja hrane i hemikalija, elektronika, proizvodnja putničkih automobila, internet trgovina, ugostiteljstvo, vazduhoplovstvo itd.), sa kojim priprema 25 milijardi dolara (21 milijardu EUR) vrijednu investiciju za lansiranje nove mobilne aplikacije.

Prema pisanju indijskih medija, očekuje se da aplikacija bude pokrenuta do januara 2021. godine (možda već u decembru), a pokrivat će usluge u oblastima trgovine, zdravstvenih usluga, mode i elektronike. O daljim pregovorima i sklapanju partnerstva, Walmart je angažovao je čuvenu konsultantsku kuću Goldman Sachs.

Walmart želi da ojača brend i poveća internet prodaju u Indiji, a Tata Group želi da se proslavi van svojih matičnih granica, i na taj način bude konkurencija rivalskoj Reliance Industries i, na kraju, Amazonu, rekao je neimenovani izvor za indijske medije.

Tata Group i njene podružnice imaju tržišnu vrijednost od oko 160 milijardi američkih dolara (137 milijardi EUR). Nakon ovih informacija, akcije konsultantske kuće Tata Consultancy Services (TCS) skočile su 2,6%. Ako posao bude završen, to će biti najveća Walmartova investicija u Indiji, nakon što je trgovac prošle godine za preuzimanje 66% udela u Flipkart internet prodavnici odvojio 16 milijardi dolara.