IN STORE  in your country  
BiH
VIJESTI: Svijet
27.07.2020.

Velika Britanija: Oglašivači „duboko zabrinuti“ prijedlozima za zabranu reklamiranja nezdrave hrane

Industrija oglašavanja u Britaniji pozvala je vladu da preispita najavljene planove za zabranu oglašavanja prehrambenih proizvoda koji se kategorišu kao "nezdravi", rekavši da to može negativno da utječe na oporavak ekonomije usljed pandemije koronavirusa, radna mjesta i životni vijek ljudi.

Prema izvještaju koji je objavio Financial Times, premijer Boris Johnson sprema se da pokrene novu regulativu o prodaji nezdrave hrane u Britaniji, što bi moglo da rezultira zabranom online oglašavanja tih proizvoda, ali i zabranom oglašavanja na TV-u u terminima do 21h, kao i smanjivanjem promo aktivnosti na mjestu prodaje.

Još nisu donijete konačne odluke o tome kako će mjere biti primijenjene, a o regulativi koja se tiče isticanja sadržaja hrane sa visokim udjelom masti, šećera, soli i kalorija još se raspravlja. Međutim, FT piše da bi industrija oglašavanja hrane i pića trebalo da se pripremi za temeljni pregled načina na koji se promovišu takve namirnice, od čokolade i gaziranih pića do jogurta do majoneza.

Najava se očekuje već sljedeće sedmice, ali reklamna industrija se nada da će vlada preispitati planove.

Izvršni direktor Asocijacije za oglašavanje, Stephen Voodford, kaže da bi zabrana bila u "direktnom sukobu" sa dokazima da će ograničenja imati minimalan utjecaj na nivo gojaznosti, ali i da će imati značajan ekonomski utjecaj. To još više zabrinjava, kaže on, u svjetlu pandemije koronavirusa.

On dodaje: „Ove mjere, ako se uvedu, imale bi značajan ekonomski utjecaj u vremenu kada je ekonomija već pod naponom zbog Covid-19, sa hiljadama radnih mjesta koja su ugrožena u britanskim medijima, oglašavanju, proizvodnji hrane i maloprodaji. Vlada mora preispitati sve prijedloge koji bi mogli da oštete oporavak, radna mjesta i životni vijek ljudi baš u trenutku kada svi toliko naporno rade na oporavku. “

Johnson je ranije kritikovao takozvane "poreze za grijeh", ali smatra se da je njegovo iskustvo s koronavirusom, zbog kog je proveo vrijeme na intenzivnoj njezi, dovelo do promjene stava. On je za Radio Times u junu rekao da je promenio svoj „liberalni stav o gojaznosti“, osuđujući sopstvenu težinu za ozbiljnost bolesti.

Velika Britanija već ima neke od najstrožih mjera u oglašavanju nezdrave hrane, uključujući ograničenja na televiziji, na otvorenom, u kinu i na internetu kako bi se osiguralo da ona ne ciljaju djecu.

Prethodna istraživanja vlade otkrila su da bi ograničavanje unosa takozvane junk hrane u prodavnice smanjilo unos za samo devet kalorija dnevno kod dječaka i osam kod djevojčica.

Kritičari kažu da bi zabrana reklamiranja ove vrste namirnica malo pomogla u rješavanju osnovnih uzroka gojaznosti, dok bi štetila kompanijama, uključujući emitere sadržaja.

Istraživanja pokazuju da je 64% odraslih i 30% gojazno ili na putu da to postane, uprkos različitim inicijativama vlade.

Izvor: Marketing Week

-