IN STORE  in your country  
BiH
VIJESTI: Svijet
03.06.2019.

Svijet

Supermarketi u Aziji koriste lišće banana umjesto plastične ambalaže

Supermarketi u Vijetnamu usvojili su inicijativu iz Tajlanda koja koristi bananu umjesto plastike kao alternativu za pakiranje.

Supermarket u Chiangmaiju, Tajlandu, zaslužio je pohvale na Facebooku jer je došao s eko-prijateljskom ambalažom nakon što ju je lokalna kompanija objavila na njihovoj stranici prošle sedmice.

Nova ideja ubrzo je privukla pozornost vijetnamskih supermarketa.

Veliki lanci supermarketa u Vijetnamu, kao što su Lotte Mart, Saigon Co.op i Big C, počeli su slijediti korake tajlandske trgovine eksperimentirajući s lišćem banana kao alternativu za pakiranje u svojim trgovinama.

U intervjuu za VnExpress, predstavnik lanca Lotte Martrekao je da su još uvijek u fazi testiranja, ali planiraju uskoro zamijeniti plastiku lišćem širom zemlje.

Osim pakiranja povrća i voća, lanac namirnica također namjerava koristiti lišće za svježe mesne proizvode.

"Kad vidim da je povrće umotano u ove lijepe banane, voljniji ga sam kupiti u većim količinama", rekao je lokalni kupac po imenu Hoa. "Mislim da će ova inicijativa pomoći mještanima da budu svjesniji zaštite okoliša."

Prema VN Expressu, korištenje lišća kao ambalaže je dobrodošao dodatak brojnim drugim naporima u Vijetnamu koji eksperimentiraju s smanjenjem plastičnog otpada.

Big C, na primjer, u svojim trgovinama već nudi biorazgradive vrećice napravljene od kukuruznog praha.

S obzirom da je Vijetnam na četvrtom mjestu u svijetu po količini plastičnog otpada koji se baca u ocean, takvi napori su od velike važnosti.

Nedavno izvješće istaknulo je nevjerojatnu količinu plastičnog otpada koji je proizveo vijetnamski narod, odlažući oko 2.500 tona plastičnog otpada dnevno.

Kako je primijećeno trend zabrane ili smanjenja plastičnih vrećica za jednokratnu uporabu u supermarketima raste u Aziji.

Nedavno je Južna Koreja zabranila uporabu jednokratnih plastičnih vrećica, zahtijevajući od supermarketa i drugih trgovačkih ustanova da kupcima osiguraju posude za recikliranje.

Singapurski supermarketi također pokreću kampanje informiranja javnosti o potrebi smanjenja uporabe plastičnih vrećica.

U međuvremenu, tajvanske trgovine počele su naplaćivati plastične vreće za jednokratnu uporabu kako bi obeshrabrile kupce da ih koriste.

U međuvremenu, Kina je zabilježila pad uporabe plastičnih vrećica za 66% u više od desetljeća otkako je 2008. zabranila uporabu ultra tankih plastičnih vrećica.

(Izvor: nextshark.com)

Foto: Facebook perfecthomes

-