IN STORE  in your country  
BiH
VIJESTI: Svijet
12.03.2019.

BiH

Supermarket izbacio plastična pakiranja i povećao prodaju za 300 %

Vlasnik supermarketa u novozelandskom gradu Christchurchu odlučio je izbaciti plastična pakiranja voća i povrća što je rezultiralo navalom kupaca i porastom prodaje pojedinih proizvoda za čak 300 %!

Akciju pod nazivom „Food in the nude“ ili „Gola hrana“ pokrenuo je Nigel Bond, vlasnik supermarketa koji pripada novozelandskom lancu „New World“. „Gola hrana“ je ubrzo postala pravi hit među kupcima, a prodaja određenih proizvoda poput crvenog luka povećana je za 300 %.

Nigel Bond ima tridesetogodišnje iskustvo u trgovačkom poslovanju i bio je svjestan da nagle promjene u načinu poslovanja ponekad mogu izazvati katastrofalne posljedice, no „razgolićivanjem” hrane od svojih je kupaca dobio samo pozitivne povratne informacije i to kao nikada do sada.

„Mi smo samo posrednici, uzimamo ono što nam daju“, kaže Bond, a lokalni mediji podsjećaju kako svake godine na Novom Zelandu u okolišu završi gotovo 252.000 tona plastike.

Prema Bondovim riječima, primjer njegovog supermarketa slijedi još osam ili devet drugih trgovina iz lanca „New World“, no smatra kako borba protiv plastičnog onečišćenja tu ne prestaje. Nigel Bond vjeruje da proizvođači imaju mnogo važniju ulogu od trgovaca i kako bi trebali preuzeti odgovornost za svoje proizvode.

Možda je cijela ova priča s „golom hranom“ samo dobra marketinška akcija novozelandskog lanca supermarketa, no „New World“ na svojim internetskim stranicama ističe da je s početkom ove godine iz svih svojih trgovina izbacio plastične vrećice za jednokratnu upotrebu te poziva kupce da na vrh svojih lista za kupovinu napišu „ponesi svoju torbu“.

Dakako, riječ je o zabrani upotrebe jednokratnih plastičnih vrećica na Novom Zelandu koja stupa na snagu 1. srpnja 2019. godine, no u znak potpore vladinim naporima za zaštitu okoliša „New World“ se požurio s primjenom novog zakona šest mjeseci prije roka.

Prošle godine pisali smo o otvaranju prve amsterdamske trgovine bez plastične ambalaže, koja bi svim domaćim potrošačima, ali i trgovcima trebala poslužiti kao primjer kako se možemo oduprijeti korištenju plastike i obuzdati utjecaj plastičnog otpada na onečišćenje okoliša.

Svakako, svoj dio odgovornosti trebali bi preuzeti i proizvođači, a podsjećamo kako prema Direktivi o ambalaži i ambalažnom otpadu kojom su definirani minimalni zahtjevi za produženu odgovornost proizvođača (EPR), proizvođači moraju snositi odgovornost za upravljanje svim fazama otpada pri proizvodnji svojih proizvoda.

(Izvor: AgrovijestiPiše: ekovjesnik.hr )

-