IN STORE  in your country  
BiH
VIJESTI: Svijet
08.07.2020.

Facebook u kampanji protiv lažnih vijesti

Facebook pokreće novu kampanju kojom će pokušati da edukuje svoje korisnike kako bi što lakše i brže mogli da identifikuju lažne vijesti.

Naime, u posljednje vrijeme društvene mreže, pa tako i Facebook, suočavaju se s gomilom lažnih vijesti koje se objavljuju i dijele na njihovim stranicama.

Kako ističu iz Facebooka, do sada su uložili značajna sredstva u uklanjanje korisničkih naloga i sadržaja koji krše njihove uslove korištenja i pravila oglašavanja, smanjenje širenja lažnih vijesti i informisanje ljudi pružajući im širi kontekst objava koje im se prikazuju.

Kampanja koja počinje narednih sedmica usmjerena je prije svega na korisnike u Evropi, Africi, na Bliskom istoku, a sprovodit će se u saradnji s lokalnim partnerima koji inače rade proveru informacija objavljenih na Facebooku.

Facebook je tako odredio „Tri pitanja koja će vam pomoći da eliminišete lažne vijesti“ koja će se prikazivati na Facebooku kroz niz kreativnih oglasa i voditi na posebnu stranicu. Putem tih oglasa će se od ljudi tražiti da kritički razmišljaju o informacijama koje vide u objavama postavljajući sebi sljedeća pitanja:

1. Odakle dolazi? Ako izvor nije naveden, potražite ga.
2. Šta nedostaje? Pročitajte cijeli tekst, a ne samo naslov.
3. Kako se osjećate? Ljudi koji kreiraju lažne vijesti pokušavaju da manipulišu vašim osjećanjima.

Kampanja će se u početku prikazivati određenim korisnicima širom, Evropske unije, Velike Britanije, država Bliskog Istoka, Afrike i u Turskoj. Kako bi procijenili koliko su te kampanje efektivne i pomažu ljudima da bolje razumeju čemu bi trebali da vjeruju, u Facebooku će sprovoditi ankete u kojima će korisnike pitati šta su iz njih naučili. Te će im informacije potom koristiti u daljem razvoju sličnih inicijativa opismenjavanja u budućnosti.

Kampanja se nadovezuje na prošlosedmičnu novost vezanu za pojašnjavanje konteksta, odnosno upozorenje koje se korisniku prikazuje u trenutku kad želi da podijeli članak stariji od 90 dana.

Iz Facebooka ističu kako će nastaviti da sarađuju sa stručnjacima i korisnicima svojih platformi kako bi obezbjedili efikasnu borbu protiv dezinformacija i kako bi korisnicima pružili resurse koji će im omogućiti da uoče i preispitaju sadržaj koji im se prikazuje online.

foto: pixabay

-