IN STORE  in your country  
BiH
VIJESTI: Svijet
11.07.2019.

Amazonova korisnička linija za pomoć nije potrebna

Amazonova korisnička linija za pomoć nije potrebna

Američki online trgovac na malo Amazon ne mora pružiti telefonski broj za pomoć potrošačima, priopćio je europski vrhovni sud u srijedu u odluci koja bi mogla potaknuti trgovce e-trgovinom.

Amazon se našao u dilemi nakon što je Savezni savez potrošačkih organizacija i udruga u Njemačkoj izjavio kako je njemačka internetska stranica prekršila zakone o zaštiti potrošača u zemlji time što nije informirala potrošače na jasan i razumljiv način o telefonskim i brojevima faksa.

Amazonov automatizirani call-back objekt i online chat usluga nisu bili dovoljni da pokažu da je ispunio svoju zakonsku obvezu, rekao je federacija.

Sud Europske unije u Luksemburgu odbacio je argumente."Platforma za e-trgovinu, kao što je Amazon, nije obvezna u svim slučajevima da telefonski broj bude dostupan potrošačima prije sklapanja ugovora", kazali su suci.

Sud je naveo da se moraju uzeti u obzir i drugi čimbenici, osim prava potrošača. "Potrebno je uspostaviti pravu ravnotežu između visoke razine zaštite potrošača i konkurentnosti poduzeća", navodi se u izvješću. Sud je međutim rekao da je Amazon obvezan potrošačima pružiti sredstva komunikacije koja im omogućuju da brzo kontaktiraju i učinkovito komuniciraju s njom.

Amazon je pozdravio tu odluku, rekavši: "Uvijek smo bili uvjereni da je naša usluga povratnog poziva brza, učinkovita i usredotočena na kupca. Europski sud je sada potvrdio da su mogućnosti koje nudimo za uspostavljanje kontakta u skladu s duhom i svrhom, kao i zahtjevima Direktive o pravima potrošača. "

Odluka bi mogla olakšati teret online trgovcima, pogotovo malim trgovcima na malo, utirući put jeftinijoj automatizaciji.

Presuda je u skladu s neobvezujućim mišljenjem sudskog savjetnika izdanom u veljači.

-