IN STORE  in your country  
BiH
Trendovi
16.04.2020.

Trendovi-Budućnost trgovine

Strah kao osnovni pokretač promjena

Priredio: Rešid Muratović, glavni i odgovorni urednik In Store magazina

Kriza COVID-19 ima potencijal da fundamentalno preoblikuje skoro svaki aspekt posla sa namirnicama kad se završi kriza, rezultirajući većim plaćama za zaposlenike koji su izloženi kupcima (vodeći do povećane automatizacije), do povećanja e-trgovine, povećanog zahtjeva za smanjivanje popusta i smanjenjem asortimana proizvoda.

Dobra vijest je da će ova vrsta trgovine biti među malim brojem sektora koji će ostati nešto manje pogođeni. "Ljudima će i dalje trebati namirnice i zdravstvo i kozmetiku", kaže analitičar iz Toronta Ed Strapagiel. On kaže da će kratkoročna nestašica proizvoda biti riješena za nekoliko sedmica, zavisno od kategorije.

Amar Singh, glavni analitičar iz Toronta, kaže da azijska tržišta poput Kine pružaju moguću mapu puta za ono što bi se moglo desiti sa sjevernoameričkim maloprodajnim lancima, u neposrednoj budućnosti. Jedna od najvidljivijih manifestacija trenutne krize jeste povećanje online trgovine.

Potrošači posebno stariji, ali i druge rizične grupe građana, tokom perioda boravak kod kuće, stekli su nove navike konzumiranja i pripreme hrane i to je trend koji će se nastaviti kad kriza završi. Dugotrajni strahovi oko bakterija i sveukupnog zdravlja dovest će do zadržavanja navika koje su imali prije dolaska virusa Covid 19. To će postati norma, baš kao što je postalo norma u Kini.

Prehrambena indstrija je već uvela nekoliko mjera u reakciji na trenutnu zdravstvenu krizu, od određivanja posebnog vremena za kupovinu za starije potrošače do smanjenja broja potrošača u trgovini u istom trenutku.

Mnoge od mjera koje su se uvedene (sigurnosni razmak, zaštitna oprema i sl.) će pozitivno djelovati na zaposlenike i utjecat će na njihovo fizičko i mentalno zdravlje.

Među najistaknutim mjerama koje provode trgovci tokom krize je institucija "dodatne plaće" - često u formi od bonusa za zaposlene koji su izloženi opasnosti od zaraze. Ovo će vjerovatno biti trajno ustanovljena praksa ili će zaposlenici osjećati potrebu da postane. "Kad nekome date nešto, vrlo ga je teško oduzeti."

"Društvo je u proteklih nekoliko sedmica shvatilo da mi na neki način imamo hijerarhiju. Mnogo ljudi koji su bili na dnu ranije, kao radnici u prodavnici, medicinske sestre i vozači kamiona, odjednom su postali najvažniji ljudi. Mislim da će im trgovci morati povećati plaću ili se suočiti sa ozbiljnim problemima."

Međutim, iako bi povišica plaća vjerovatno kratkoročno utjecala na profit, to bi na kraju, vrlo je izvjesno, bio okidač u cilju smanjenja broja sveukupnih zaposlenika, smanjenja radnog vremena i agresivniju inicijativu ušteda za troškove."

Ono do čega će sigurno doći jeste smanjenje asortimana, tako da će neki brendovi koji nisu imali sluha za ovu novonastalu situaciju nestati sa polica pojedinih trgovačkih lanaca.

Konačno, stručnjaci predviđaju da će prodavnice i dalje ograničiti broj mušterija kojima je dozvoljeno da uđu u svoju prodavnicu u bilo koje vrijeme i da će zadržati metode pronalaženja načina kako bi smanjili interakciju sa kupcima i kupaca međusobno. Vrlo izvjesno je da će zadržati i trend razmaka među kupcima dok čekaju u redu.

Potrošači će biti voljni slijediti savjete u doglednoj budućnosti.

[COVID-19] će plašiti ljude nekoliko godina, ako ne i deceniju ili dvije.

-