IN STORE  in your country  
BiH
Trendovi
20.05.2020.

Trendovi

Osnovni koraci eCommerce strategije (IV dio)

Tri članka ranije, započeta je priča o osnovnim koracima pokretanja online kanala prodaje. Zaključili smo da u osnovne korake koje proizvođači trebaju slijediti pri pokretanju online prodaje, spadaju sljedeća 4 koraka:

  • Izabrati brendove sa kojim se želi biti prisutan kod online prodavaca
  • Shvatiti ko su konkurenti u online kanalu prodaje, te koje strategije I taktike koriste
  • Kreirati sadržaj kojim se želi predstaviti proizvode
  • Izabrati online prodavce kod kojih se želi aktivirati online ponuda

U prethodna tri članku smo obradili prva tri koraka. U ovom članku će biti riječi o zadnjem koraku.

Kada otvorimo temu eCommerce-a, najčešća asocijacija je online prodaje. Odnosno, najjednostavniji oblik prodaje putem web platforme i dostava kupljenog na neki od dostupnih načina. Međutim, danas se pod eCommerce-om podrazumijeva mnogo širi spektar usluga nego što je čista prodaja i dostava. Pravac u kojem se razvijaju eCommerce platforme možda najbolje predstavlja podjela budžeta za pojedine aktivnosti u koje dobavljači ulažu. Na pitanje u koje eCommerce aktivnosti će se ulagati budžeti u narednom periodu, dobijeni su sljedeći odgovori:

  • eCommerce platforma 46%
  • Online marketing 24%
  • Social media 24%
  • Emal marketing 23%
  • Mobile commerce 21%
  • Search optimization 21%
  • Content management 21%

Tu su vidljivi ključni budžeti koje ulažu kompanije, a koji se usko povezuju sa online prodajom. Obzirom da su ove aktivnosti u njihovoj sferi utjecaja, eCommerce provajderi su počeli razvijati ove usluge, kako bi ponudili dobavljačima one-stop-shop.

Sa stanovišta dobavljača i vlasnika budžeta, ovo potpuno ima smisla. Na ovaj način dobavljači dobijaju eksprtizu koja je apsolutno povezana sa njihovim naporima u prodaji. eCommerce provajderi bi trebali imati na raspolaganju jako puno podataka vezanih na navike i načine kupovine na njihovom online portalu, responzivnost različitih grupa kupaca na razne oblike marketinških napora, return-on-investment za različite aktivnosti i tako dalje.

Znači na ovaj način eCommerce provajder ulazi u partnerski odnos sa dobavljačem na razvoju online prodaje putem ulaganja zajedničkih resursa. Obzirom na prirodu eCommercea, koja se oslikava u skromnoj penetraciji u okviru generalne populacije, skromnom povjerenju u ovakav način kupovine, kako i relativno maloj frekvenciji online kupovina, dobavljači trebaju tražiti ovakve eCommerce provajdere. Odnosno, one koji im mogu ponuditi ekspertizu u ovom kanalu prodaje, te one koji su voljni partnerski pristupiti razvoju zajedničkog biznisa.

Jako je važno od samog starta uspostaviti saradnju na principima otvorenosti i dijeljena svih dostupnih podataka. Pod ovim se prvenstveno podrazumijevaju podaci uspješnosti i odziva na različite marketinške aktivnosti. Obzirom da je ovo kanal gdje se još dosta stvari radi po principu pokušaja-i-unapređenja, jako je bitno imati podatke koji se mogu analizirati, kako bi se moglo zaključivati šta i na koji način treba unapređivati. Ove podatke definitivno imaju na raspolaganju uspješni eCommerce provajderi. Racional za otvoreno dijeljenje podataka je što će se zajedničkim snagama značajno lakše i brže razviti kanal online prodaje, nešto što je svima uključenim u ovaj kanal nasušno potrebno.

Ipak, kako ne bi sve sveli na crno-bijeli pogled, potrebno je istaći da odabir eCommerce partnera, zavisi i od razvijenosti ekspertize samog dobavljača u ovom kanalu. Ako dobavljač posjeduje potrebnu ekspertizu, onda se on može upustiti u partnerstvo i sa manje razvijenim eCommerce provajderima, te na taj način preuzeti ulogu lidera u razvoju ovog kanala.

Ako ovo svedemo na našu regiju Balkana, onda se često izbor eCommerce provajdera može svesti na svega par partnera, te odluka može biti očigledna. U tom slučaju ovaj tekst može biti ideja vodilja čemu treba stremiti u uspostavljanju i razvoju partnerskih odnosa.

Stay safe!

Autor: dr. Darko Vaselić Business Development Manager Slovenia, Croatia, Bosnia and Herzegovina Johnson& Johnson

Izvori:

www.kantarretailiq.com

www.nielsen.com

www.convertgroup.com

www.stackline.com

www.statisa.com

www.digitalcommerce360.com

-