IN STORE  in your country  
BiH
Trendovi
08.04.2020.

Darko Vaselić: Global e-Commerce boom

Da li je novost ako vam kažem da eCommerce značajno raste?! Naravno da nije, posebno tokom COVID-19 krize. To svako u FMCG industriji zna. A da li znate koliko raste? Evo nekoliko podataka, koje možda niste znali. Prvi set podatka se odnosi na globalni eCommerce svih kategorija, a zatim ćemo vidjeti neke specifične podatke za FMCG industriju, te specifično za period COVID-19 krize.

Online kupovine u 2019. godini je obavilo 1,7 milijardi ljudi, naravno globalno posmatrano, u svim kategorijama proizvoda koje se prodaju online. U 2021. se očekuje da ta brojka dostigne 2,2 milijarde ljudi, što predstavlja rast od gotovo 30%. Da li se bilo koji brick&mortar retailer može pohvaliti ovolikim rastom baze kupaca? Malo njih!

Ipak nije sve u broju kupaca, ima nešto i u iznosu novca koji se prihoduje. O tome najbolje govori sljedeća slika sa koje se vidi da je globalni eCommerce u 2019. vrijedio 3,5 bilijardi (hiljada milijardi) USD, da se očekuje da u 2023. vrijedi 6,5 bilijardi USD.

Ono što možda i nije veliko iznenađenje, jeste činjenica da je Kina za eCommerce najveće tržište sa vrijednosti 740 mlrd USD u 2019. godini, dok je na drugom mjestu SAD sa vrijednosti od 561 mlrd USD, na trećem UK sa 93 mlrd USD, zatim slijede Japan sa 97 mlrd USD, Južna Koreja sa 69 mlrd USD, Njemačka sa 77 mlrd USD, Francuska sa 55 mlrd USD, itd.

U Evropi je slika prilično slična – stabilan rast, koji nas dovodi do 621 mlrd vrijednosti u 2019., a što čini rast od 13,5% u odnosu na godinu ranije.

Od ovog iznosa 68% pripada regiji Zapadne Evrope, 12% regiji Južne Evrope, 8% Sjevernoj Evropi, 7% Istočnoj Evropi, a 5% otpada na Centralnu Evropu.

Ono što nas, vjerovatno najviše zanima je eCommerce u FMCG industriji. On vrijedi 280 mlrd USD globalno, što predstavlja 7% od ukupne FMCG industrije. Predviđa se da će eCommerce za FMCG u 2022. zauzeti 10-12% ukupne industrije. Ono što je zanimljivo, su očekivanja da do 2037. godine dođe do globalnog izjednačavanja online i offline prodaje u FMCG industriji.

Imajući u vidu da su ove procjene pravljene prije COVID-19 krize, za očekivati je da se ovi procenti dostignu i ranije. Kao što znamo na svim tržištima je eCommerce značajno rastao tokom pomenute krize. Međutim ono što je vjerovatno značajnije od samog rasta u ovom periodu, jeste veliki broj novih kupaca koji su po prvi put kupovali online i imali mogućnost da se uvjere u prednosti ovakvog načina kupovanja.

S obzirom na izuzetan rast eCommerce-a tokom marta mjeseca i COVID-19 krize, jako je zanimljivo vidjeti kategorije koje su imale rast i kategorije koje su imale pad tokom ovog perioda. Na sljedećoj slici je predstavljeno 100 kategorija sa najvećim rastom i 100 kategorija sa najvećim padom na tržištu SAD.

Najveći dobitnici su kompanije koje već imaju uspostavljene eCommerce operacije. One koje nisu imale, a razmišljale su o uspostavljanju, definitivno su ubrzale planove. Ovo zadnje vidimo i iz primjera pojedinih kompanija na Balkanu koji “žurnim koracima” nastoje otvoriti ovaj kanal poslovanja.

U ovom tekstu smo vidjeli prvenstveno “size of the prize”, a u narednim će biti riječi o specifičnim koracima i KPIs u eCommerce biznisu.

Stay safe!

Autor: dr. Darko VaselićBusiness Development Manager Slovenia, Croatia, Bosnia and Herzegovina Johnson& Johnson

Izvori:

www.nielsen.com/future-opportunities-in-fmcg-ecommerce

www.convertgroup.com

www.stackline.com

www.statisa.com

-