Kartično plaćanje u bh. trgovinama ulazi u novu fazu razvoja

Piše: Orhan Gazibegović, Unit Manager Monri Paymentsa

Kartično plaćanje u Bosni i Hercegovini postaje sve popularnije. U protekloj je godini čak 40 posto kupaca koristilo karticu barem jednom sedmično, a petina kupaca odlučuje se koristiti platne kartice za naplatu svakog dana, pokazuju rezultati MasterIndexovog istraživanja.

Iako su kartice prvi puta korištene prije gotovo pola stoljeća, njihova se upotreba nije doživjela značajnu ekspanziju na našim prostorima do nedavno. Širem korištenju kartica svakako dopridonosi razvoj tehnologije, ali i rastuće povjerenje u sigurnost kartičnih transakcija. U 2022. godini kartice su se najviše koristile u supermarketima (čak 66%), a nakon toga na benzinskim pumpama (45%), u prodavnicama odjeće i obuće (43%) i za online kupovinu (23%).

S ubrzanim ekonomskim i turističkim razvojem naše zemlje, događa se i promjena u navikama kupaca, koji se odlučuju koristiti plaćanje karticama primarno zbog jednostavnosti i praktičnosti koje im to plaćanje donosi. Nadalje, ako pogledamo trendove koje nam donosi mlađa populacija, vidimo da se osim plaćanja karticama počinju javljati i plaćanja mobilnim uređajima i druge alternativne vrste plaćanja.

Ne čudi nas veliki interes koji trgovci pokazuju za modernizacijom i unapređenjem načina plaćanja u svojim trgovinama. Temeljem iskustva koje imamo u Monriju sa drugih tržišta, uvođenjem SinglePOS-a mnogim je trgovcima uvelike unaprijedio poslovanje i plaćanje.

Kada trgovina ima POS terminale više banaka, blagajnici imaju više koraka koje moraju proći prilikom naplate kupcima. Blagajnica treba u kasi odabrati pravilnu karticu, odabrati tačan terminal na kojem će primiti plaćanje, upisati iznos koji naplaćuje u odabrani terminal. Transakcija se provodi, a podaci o toj transakciji nisu povezani s kasom, te trgovci imaju problema s praćenjem statistika i transakcija koje su proveli u svojoj trgovini.

Monri Payments sa svojim SinglePOS rješenjem optimizirao je i uvelike olakšao proces naplate kupcima, ali i samim blagajnicima. SinglePOS terminal ima mogućnost povezivanja s više banaka koje prihvaćaju plaćanja putem jednog uređaja, što pojednostavljuje naplatu, jer blagajnici više ne moraju pažljivo birati na koju će banku usmjeriti koju karticu – jednom kad ste postavili svoj SinglePOS terminal, on će samostalno i bez grešaka preusmjeriti svaku transakciju.

Uvođenjem SinglePOS terminala smanjuje se mogućnost grešaka, a i značajno se ubrzava proces naplate. SinglePOS ima i mogućnost obročne naplate, a kupci prilikom plaćanja sami mogu diskretno izabrati žele li platiti na rate, te na koliko rate žele podmiriti svoj iznos.

Osim boljeg korisničkog iskustva, manje grešaka kod naplate i ubrzavanja cijelog procesa, trgovcima je iznimno značajna mogućnost trenutnog uvida u izvještaje i plaćanja koja su se obavila na njihovom prodajnom mjestu preko korisničkog dashboarda kojem imaju pristup s bilo kojeg uređaja povezanog s internetom!

Napredni dashboard koji trgovcima omogućuje uvid i pregled prometa u njihovoj trgovini

Zahvaljujućim naprednim mogućnostima koje im SinglePOS donosi, trgovci preuzimaju potpunu kontrolu nad svojim kartičnim naplatama. Trgovac je taj koji odlučuje kako će usmjeriti svoje transakcije, preko koje banke će primati obročnu naplatu ili ne, kakve će izvještaje dobivati, te čak želi li ih dobivati automatski i u kojem formatu.

Uvođenjem SinglePOS terminala u svoju prodavnicu, trgovci se odlučuju napraviti sljedeći korak u modernizaciji i digitalizaciji svoj poslovanja te stati rame uz rame s predvodnicima u industriji plaćanja.

Monri Payments je u Bosni i Hercegovini obradio čak preko 2,5 miliona transakcija u 2022. godini preko kartičnih plaćanja na POS terminalima u trgovinama i online. Regionalno kompanija obrađuje skoro 150 miliona transakcija na svojim POS terminalima u saradnji s preko 20 različitih banaka, te gotovo 17 miliona online transakcija putem WebPay rješenja.