Prevoznici godišnje pređu 17 milijardi kilometara vraćajući robu kupljenu preko interneta

0
317

Kilometraža koju kamioni prevezu zbog vraćene robe kupljene preko interneta ista je kao da 73 puta putujete od Zemlje do Marsa

Elektronska trgovina, ili e-commerce, postaje sve popularniji vid nabavke proizvoda među potrošačima. Kako u svijetu, tako i kod nas.

Prema podacima Njemačkog udruženja za elektronsku trgovinu i trgovinu na daljinu (BEVH), potrošači su samo u toj zemlji od aprila do juna 2020. godine ukupno potrošili 20,2 milijarde eura na kupovinu putem interneta. To je gotovo tri milijarde eura više nego u istom periodu prošle godine.

U isto vreme, iz Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije stiže informacija da je u prethodne tri godine vrijednost realizovanih transakcija u e-komercu u Srbiji porasla čak za 300 posto, dok je tokom uvođenja vanrednog stanja usled pandemije većina trgovaca zabilježila rast e-trgovine od 50 do čak 300 posto, a nakon ukidanja vanrednog stanja zadržala porast od oko 100 posto u odnosu na isti period prethodne godine.

Međutim, ogroman porast broja porudžbina ima i svoju negativnu stranu. Samo za isporuku robe prevoznici godišnje pređu oko 60 milijardi kilometara u Evropi i SAD, i blizu 17 milijardi kilometara vraćajući tu istu robu. Ovaj posljednji broj jednak je broju od čak 73 putovanja između planete Zemlje i Marsa.

Poražavajuća je i informacija da se svaki četvrti kamion u prosjeku koristi za povrat robe, pri čemu se emituje oko 1,5 milijardi kilograma ugljen dioksida. Samim tim, jasno je zašto Evropska unija proizvođače kamiona obavezuje u naporima da učestvuju u smanjenju emitovanja ovog štetnog gasa. Do 2025. godine svi proizvođači će morati da smanje emisiju za 15 procenata u poređenju sa prosječnim vrijednostima u 2019. godini. Ova cifra do 2030. mora biti smanjena za čak 30 procenata.

Značajnu ulogu u postizanju ovih ambicioznih ciljeva mogu imati gume, poručuju iz kompanije Continental. Ključni faktor je otpor koji se stvara pri kotrljanju točkova, a koji ima glavni utjecaj na potrošnju goriva. Potrošnja se direktno odnosi na emitovanje ugljen dioksida. Dakle, odabir pravih guma ima jednake koristi za životnu sredinu, kao i za vozače.

Međutim, nisu samo vozači ti koji u velikoj mjeri mogu da doprinesu smanjenju emitovanja ugljen dioksida i zaštiti životne sredine. U borbi protiv klimatskih promjena velika pomoć može doći od svakog ko kupuje proizvod na internetu. Sve što je potrebno je da potrošači izvrše pažljiv odabir prilikom online kupovine i na taj način mogu da izbjegnu povrat velikog dijela onoga što stiže na kućne adrese.

izvor: InStore

foto: pixabay

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here