IN STORE  in your country  
BiH
Svijet
20.11.2018.

Svijet

Black Friday i Cyber ​​Monday: Kontroverzni dani trgovačkih rasprodaja

Black Fridey, Cyber Monday, Singles Day: poplava novih dana rasprodaje širi se iz SAD-a širom svijeta, krećući se daleko od klasične prodaje.

-

Black Fridey, Cyber Monday, Singles Day: poplava novih dana rasprodaje širi se iz SAD-a širom svijeta, krećući se daleko od klasične prodaje.

Najvažnija razlika je da su popusti već na raspolaganju početkom perioda Božića, a ne samo u posljednjih nekoliko dana prije ili poslije blagdana.

Samo "Black Fridey" (petak 23.11.) i "Cyber ​​Monday" tri dana kasnije, prema stručnom mišljenju, donijet će Njemačkoj dodatne milijarde prodaje. Prema oba dana, promet će iznositi 2,4 milijarde eura, izračunalo je njemačko udruženje HDE. To bi bilo 15 odsto više nego prije godinu dana.
Austrijska trgovina očekuje prodaju veću od 100 miliona eura za ova dva dana akcije.

U Sjedinjenim Državama Black Fridey, koji dolazi nakon praznika zahvalnosti u četvrtak, već dugo smatra najzauzetijim danom u godini, a označava početak praznične sezone kupovine. Mnoge prodavnice privlače posebne ponude.

Na drugoj strani online trgovina je izmislila "Cyber ​​Monday".
Jedan od pionira u ovom razvoju je američki Internet gigant Amazon. Pod motom "Jeftini shopping Božić već sada" ova grupa ima cijelu sedmicu od 19-26. novembra desetine hiljada ponuda sa popustima i do 50 procenata. Međutim, Amazon nije sam: Takođe, Media Markt poziva na "nedjelju crnog petka punu zabave", uklučen je i Zalando ali i mnogi drugi.

"Dani akcije kao Crni petak ili Cyber ​​ponedjeljak postaju sve važniji za maloprodaju. Mi imamo zasićena tržišta u Njemačkoj i potrebno je takvih događaja, tako da ljudi kupuju više", kaže marketinški stručnjak Martin Fassnacht iz njemačke poslovne škole WHU .

Ali rani lov na rasprodaje nije nekontroverzan. "Baciti se na samom početku na praznične kupovine sa popustom zapravo nema smisla. Popusti treba tek na dođu na kraju sezone", smatra industrijski stručnjak Gerrit Heinemann, sudeći prema Hochschule Niederrhein.

Ali, trgovci imaju mali izbor, smatra Kai Hudetz iz Instituta za poslovna istraživanja (IFH) u Kelnu: "Ko ne učestvuje mora se bojati da robu neće moći prodati".

-