IN STORE in your country:
BiH   Slovenija   Hrvatska   Srbija   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  B I H Utorak, 22.05.2018 || NESCAFÉ Gold - u novom ruhu i s još punijim okusom  |  Ljubav na prvi pogled  |  Projekti poput “InHoReCa ConFesta” prijeko potrebni bh. turizmu  |  DEICHMANN obuća već pet godina uspješno posluje  |  Vrsna pića, ukusne delicije, zanimljive promocije i panel diskusije   |  Upoznajte Lukšu Jakobušić, vlasnika najboljeg novootvorenog hotela u istočnoj i centralnoj Evropi  |  KOZMETIKA AFRODITA RUŠI STEREOTIPE O IDEALIMA LJEPOTE  |  Sutra počinje 9. Sarajevo Business Forum  |  Meggle u BiH među najpoželjnijim poslodavcima u prehrambenoj industriji  |  dm najpoželjniji poslodavac u BiH i u 2018.  |  VINA SLAVONIJE prezentirana u gradu na Vrbasu  |  Altermedia najpoželjniji poslodavac u BiH, u sektoru marketinga i PR-a u 2018.  |  Tražite inspiraciju za proljetni make up look? Nađite je u dm prodavnicama!   |  Beohemija lansira Duel Gold – premium deterdžent na tržište Bosne i Hercegovine  |  Veliki dan za domaću FMCG industriju  |  Kompanija Mlin i pekara Ljubače investirala u modernizaciju mlina   |  Posjeta igrača FK „Sarajevo“ i FK „Željezničar“ BBI banci  |  Kampanja za prve pletene i tkane biloborde u finalu prestižnog festivala u Rimu  |  Sve je spremno za 4. Sarajevo FMCG Summit  |  Od konobara do jednog od najplaćenijih glumaca Hollywooda  |   ||
   

Vedrana Seksan: Prodavači

15.11.2012
Piše: Vedrana Seksan, glumica i novinarka

Znate li onaj neugodni osjećaj kada vas prodavač ne napušta ni na jedan trenutak? Uđete u prodavnicu, pozdravite i on ili ona vas počinju slijediti u stopu. Vi nešto uzmete, oni se primaknu dva koraka bliže. Vi spustite i krenete dalje, oni malčice poprave ono što ste vi upravo spustili. I nastave za vama. S vremena na vrijeme vam se susretnu pogledi, nasmiješite se, oni ostaju hladni kao led. I nastavljaju da hodaju za vama. Ne znam koliko stotina puta mi se ovo dogodilo. Ali znam da u tom slučaju sasvim sigurno nikada nisam ništa kupila. Obično sam se osjećala kao da se očekuje da frižider koji upravo gledam strpam u tašnu i nestanem s njim u nepoznatom pravcu. Osjećala sam se zapravo kao da već imam jedan frižider u tašni, pa po načinu na koji je nosim oni znaju da sam sklona otuđivanju glomaznih stvari. Oni znaju da sam tu ne da razgledam, nego da iznesem. I još sam bezobrazna jer ne vratim tačno onako kako je stajalo. 

Naravno, postoji i ona druga krajnost koju je teško sresti u nekoj prodavnici na zapadu. Na primjer uđete u prodavnicu garderobe i pomislite kako se, što nije rijetka pojava, u međuvremenu promijenila djelatnost. Jer vas još s vrata s nogu obori miris ćevapa i luka. Ili pite – princip je isti, ostalo su nijanse. Koje se još dugo, dugo osjete u odjeći koju ste tu kupili. Takav prodavač vas neće ni pogledati. On ili ona su na zasluženoj pauzici i što se njih tiče, ako u tašni ima mjesta od onog frižidera, slobodno zgurajte sve sa polica. Samo njih nemojte ništa pitati. Snađite se, pare ostavite na pultu i za sobom zatvorite vrata. I da – dođite i drugi put. Prodavači-ćevapojedi uspijevaju samo na ovim prostorima. I to ne samo zato jer je ćevape teško naći negdje drugo, nego i zato jer svi ostali imaju nešto što se zove pauza. I što iskoriste i da obave sve svoje private razgovore.

Čekati da pitate da li imaju broj 39 i slušati razgovor na mobilni sa uputstvima kako ostaviti momka, uraditi domaću zadaću ili podgrijati ručak, zapravo lakše preživite ako to shvatite kao dva u jedan, pa zapamtite i savjet i saznate da je odgovor na pitanje "tc”.

Kakav prodavač zapravo treba da bude? Prije nekog vremena bila mi je godišnjica braka. I namjera je bila kupiti slušalice za kompjuter sa kojima bi moj muž, pasionirani igrač neke online igre, uživao više nego sa starim, poluslomljenim od čestih susreta sa našim mlađim djetetom. I u prodavnici tehničke robe koju stalno reklamiraju naletjela na najljubaznijeg mogućeg prodavca. Koji mi je najljubaznije moguće, nakon što sam mu pet puta rekla za šta mi trebaju slušalice, prodao potpuno pogrešne. Koje nisam mogla zamijeniti. A nisam se mogla ni naljutiti na čovjeka koji me nije slijedio po cijeloj prodavnici, koji nije jeo, nije telefonirao, samo nije imao pojma o stvarima koje prodaje.

Što je valjda treća vrsta trgovaca. Oni koji su divni, ali vam nanesu više štete od i jedne prethodne vrste. Jer vas je ljubaznost navela da potrošite pare za nešto što vam nikada neće trebati. Zato se treba čuvati i ljubaznih. I znati tačno šta vam treba.

 
 
 
 
back to top