IN STORE in your country:
BiH   Slovenija   Hrvatska   Srbija   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  B I H Nedelja, 21.01.2018 || Građani BiH i kompanija Violeta su najugroženijim porodicama donirali 100.000 KM  |  Ljubitelji čokolade, jeste li spremni za Segredo doce?  |  Kompanija Jaffa poklonila 2000 paketića za djecu korisnika Udruženja Pomozi.ba  |   Carlsberg BH postao oficijelni distributer Erdinger piva u BiH   |  Novogodišnja dm čarolija: sniženja, pokloni i besplatni Viber stikeri u „zimskom ruhu“  |  Dvije hiljade paketića za mališane u BiH  |  Orbico najavio ulazak u Belorusiju i nove akvizicije  |  Deloitte:"Prvi put u povijesti internet je najpopularniji božićni dućan"  |  dm {ZAJEDNO} za radost  |  Kako spriječiti pucanje kose?  |  Sve spremno za trodnevnu novogodišnju proslavu  |   Novogodišnja “čarolija“ Vispakove Kokošije juhe svaki dan u drugom gradu  |  Ready to Roc! – Počela prodaja novog T-Roca u Bosni i Hercegovini   |  Hoše komerc obogatio “Gastro” ponudu uvođenjem zdrave pripreme hrane  |  Konzum u potrazi za komšinicama sa najboljim receptima  |   Kulin džemovi od danas u prodaji  |  Zlatna džezva, Tops, Oaza, Tajna i Zlatni puder na policama katarskih marketa početkom 2018.   |  Novi Afroditini proizvodi za cjelovitu njegu tijela  |  Reweov distribucijski centar u Kölnu uskoro spreman za rad  |  Carrefour potiče potrošače da nose svoje kutije  |   ||
   

Psihologija boja - crveni logo za toplinu, zeleni za sreću...

02.10.2015

Ljudi podsvjesno odlučuju hoće li kupiti proizvod i to za 90 sekundi, a za odluku je presudna boja, pokazalo je istraživanje američke tvrtke WebPageFX koja se bavi web dizajnom i marketingom. U anketi kojom se mjerio utjecaj na odluku o kupnji, 85 posto potrošača navelo je boju kao jedan od glavnih razloga, dok 80 posto vjeruje kako ona pridonosi boljem prepoznavanju brenda. Neuroznanstvenici tvrde da svaka boja aktivira različitu grupu neurona u mozgu, pa svaku boju smatraju odgovornom za određenu vrstu emocija. 



To su brojne svjetske kompanije iskoristile kod izbora boja u logotipu kompanije i proizvoda, s ciljem da povećaju prodaju, kaže Karen Haller, britanska stručnjakinja za brendiranje i marketing. Milan Anić-Antić, kreativni direktor marketinške agencije Statusgrupa kaže kako su problem boja u marketingu prvi primijetili proizvođači automobila, i to kad su žene u većoj mjeri počele voziti i kupovati automobile.  

- Do tada su se proizvodili i prodavali crni/bijeli (ne boje), te srebrni/metalik (posebne boje) automobili. Odjedanput su se počeli smanjivati i dobijati boje - kaže naš sugovornik. No muška moda i dalje je tamnica za boje: crna, tamno plava, tamnosmeđa, siva... uz stalne pokušaje da se u mušku modu uvedu i pastelni tonovi, koji – traju.   

- Prije 150 godina pojavile su se Levisice, uglavnom plave. Onda se pojavio T-shirt. Bijeli. I tako stoljećima muškarci kupuju plave traperice i bijelu majicu. Drukčije se boje pojavljuju u muškoj modi, ali tek kao razne nijanse maskirnih uniformi - dodaje Anić-Antić i nastavlja: 

- Boje su važna komponenta u dizajnu novog proizvoda, ali se u biti za jednu grupu proizvoda uglavnom koriste slične boje, jer su istraživanja pokazala da ih ljudi brže i bolje prihvaćaju - pojašnjava. Tako se igračke i proizvodi za djecu rade u šarenim bojama, kao da se sjećamo kako smo nekad i mi vidjeli svijet oko sebe u šarenim bojicama i bili kreativniji. No kod dječje odjeće često odmah počinje "segregacija” pa prevladavaju roza i bebi plava - objašnjava Anić-Antić.

- Kozmetika za žene idealna je za pastelne boje, odnosno neobične nijanse četiri osnovne boje, a dobro prolaze i crna i bijela, dok kompanija koja se bavi poslovnim savjetovanjem može izabrati plavu. Može proći i ekološka zelena, iako je manje prihvaćena, a prolaze i varijante  crno/bijelo ili zlatna. A kod proizvoda za ljude "srebrne” kose koji su u zlatnim godinama, najbolje prolaze te neboje - zaključuje.

Crvena

Često se povezuje s toplinom sunca i vatre. Poznato je da stimulira osjetila i podiže krvni tlak, što može izazvati osjećaj snage, energije, strasti, ljubavi, ali i agresije ili opasnosti. Jedan od primjera je britanska Virgin grupa u vlasništvu milijardera Richarda Bransona. 

Žuta

Primarno se povezuje s optimizmom i nadom te zabavom i prijateljstvom. Prednost joj je izrazita vidljivost. McDonald’s koji koristi žutu u velikom slovu M postigao je upravo to da se njegovi restorani lako mogu uočiti i iz automobila. I Ikea koristi žutu, s ciljem da sugerira kako kupnja može biti zabavna. 

Plava

Povezuje se sa svježinom mora i neba. Smatra se da može potaknuti osjećaj povjerenja, sigurnosti, reda i čistoće te da djeluje smireno i logično. Kriva nijansa može učiniti da kompanija djeluje hladno i nepristupačno. Koriste je društvene mreže Facebook, Twitter i LinkedIn. 

Narančasta

Narančasta se povezuje s osjećajem energije, ravnoteže i topline. Koristi se da bi se označile razigranost i fizička udobnost. Previše narančaste može odati dojam o neozbiljnosti, pa ju treba kombinirati s mirnijim bojama. Logo kanala Nickelodeon dobar je izbor jer se obraća djeci, koju upravo razigranost  može privući. 

Zelena

Povezuje se s prirodom, zdravljem, srećom, ali i ljubomorom. Brendovi koji koriste zelenu žele staviti naglasak na mladost i ljubav Majke Zemlje. Zelena sirena na sredini Starbucksove šalice kave poručuje da je riječ o tvrtki koja želi privući mlade kupce koji su ekološki osviješteni, kaže Haller. 

Ljubičasta

Smatra se bojom duhovnosti, misterija, plemića i arogancije. Često se koristi za luksuzne proizvode. Previše ljubičaste ili pogrešna nijansa, može djelovati hirovito, pa čak i štetno za brend. Jedan od brendova koji uspješno koriste ljubičastu je britanski proizvođač čokolade.

Crna

Ova neboja povezuje se s ekskluzivom, glamurom i luksuzom. Kombinira se s drugim bojama, a jedna od efektnih je crno-zlatna kojom se naglašava luksuz. Chanel i Yves Saint Laurent "vole” crno-bijelu kombinaciju. 

Ružičasta

Brandovi ovom bojom žele naglasiti kako su njihovi proizvodi slatki i seksi, a to čini Victoria’s Secret. Ružičasta označava ženstvenost, ljubav i njegovanost. Najpoznatiji ružičasti logo je vrpca kao zaštitni znak kampanje za borbu protiv raka dojke. 

Smeđa

Kad pomislimo na smeđe, prve tri riječi koje nam padnu na pamet toplina, sigurnost i pouzdanost. Čokoladni bomboni M&M dolaze u smeđim vrećicama, a tvrtka UPS  smeđom želi poslati poruku da će paketi biti dostavljeni. 


 
 
 
 
back to top