IN STORE in your country:
BiH   Slovenija   Hrvatska   Srbija   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  B I H Nedelja, 21.01.2018 || Građani BiH i kompanija Violeta su najugroženijim porodicama donirali 100.000 KM  |  Ljubitelji čokolade, jeste li spremni za Segredo doce?  |  Kompanija Jaffa poklonila 2000 paketića za djecu korisnika Udruženja Pomozi.ba  |   Carlsberg BH postao oficijelni distributer Erdinger piva u BiH   |  Novogodišnja dm čarolija: sniženja, pokloni i besplatni Viber stikeri u „zimskom ruhu“  |  Dvije hiljade paketića za mališane u BiH  |  Orbico najavio ulazak u Belorusiju i nove akvizicije  |  Deloitte:"Prvi put u povijesti internet je najpopularniji božićni dućan"  |  dm {ZAJEDNO} za radost  |  Kako spriječiti pucanje kose?  |  Sve spremno za trodnevnu novogodišnju proslavu  |   Novogodišnja “čarolija“ Vispakove Kokošije juhe svaki dan u drugom gradu  |  Ready to Roc! – Počela prodaja novog T-Roca u Bosni i Hercegovini   |  Hoše komerc obogatio “Gastro” ponudu uvođenjem zdrave pripreme hrane  |  Konzum u potrazi za komšinicama sa najboljim receptima  |   Kulin džemovi od danas u prodaji  |  Zlatna džezva, Tops, Oaza, Tajna i Zlatni puder na policama katarskih marketa početkom 2018.   |  Novi Afroditini proizvodi za cjelovitu njegu tijela  |  Reweov distribucijski centar u Kölnu uskoro spreman za rad  |  Carrefour potiče potrošače da nose svoje kutije  |   ||
   

Mogu li putovanja pomoći u boljem poslovanju?

21.05.2015

Svjetski putnici svoja iskustva s putovanja mogu vrlo lako pretočiti u svakodnevni život, pa tako i poslovanje

Može li iskustvo s putovanja na različite destinacije diljem svijeta te u različitim aranžmanima pomoći da budete bolji poduzetnik? Odgovor na ovo pitanje možda je i kompleksniji nego se čini. Ipak, već samim promišljanjem da svaka osoba s putovanjima dobiva brojna iskustva, od znanja kako komunicirati s ljudima, kako se prilagoditi u raznim nepredvidivim situacijama, kako funkcionirati u skupini i slično, slobodno se može zaključiti da sva ta iskustva mogu vrlo dobro doći i u poslovnom okruženju.   

Istina je da iskustva s putovanja su za svaku osobu drugačija i da nisu jednaka iskustvima u poslovanju, no svaka osoba najbolje uči iz vlastitih primjera, što se može integrirati u svakodnevni poslovni život na vrlo zanimljive načine.

Što znaju svjetski putnici?

Mogućnost prilagodbe – Ma koliko planirali svoja putovanja, vrlo se često dogodi nešto nepredvidivo. Otkazuju se letovi, gubi se prtljaga, teško se pronalazi smještaj, jede se nepoznata hrana čudnog okusa i porijekla… To su trenutci koji pomažu u učenju da je život, pa tako i posao, nepredvidiv, te da je potrebna fleksibilnost i brza prilagodba na novonastalu situaciju, te kako se nositi s problemom i izvući najbolje što je moguće.

Bolja komunikacija – Prilikom putovanja, jezična barijera i način ophođenja s ljudima u raznim kulturama može biti veliki izazov. Poduzetnici to iskustvo mogu vrlo lako pretočiti u poslovnu komunikaciju, posebno kada moraju komunicirati s osobama koje govore stranim jezicima i koje su iz različitih kultura. U današnje vrijeme, komunicira se sa cijelim svijetom!

Timski rad i vještine – Kada putujete u većoj ili manjoj skupini, ne vrti se cijeli svijet samo oko vas, nego o interesima, zanimanjima i željama skupine. Primjerice, ako se nalazite u potpuno nepoznatom, možda pomalo nesigurnom, pa čak i potencijalno opasnom okruženju, prisiljeni ste funkcionirati u skupini, te se oslanjati na njezine slabosti i prednosti. Također, u tim trenutcima dolaze do izražaja prednosti svakog pojedinca koji je spreman dati nešto više od sebe za dobrobit skupine. Sve to se može prenijeti i na timski rad u poslovnom okruženju, gdje ta koncepcija oslanjanja na članove skupine grupe nije strana, te se od svakog traži osobni doprinos, zajedništvo i prilagodba većini.  

Svijet o kulturi – Gotovo da u današnje vrijeme nema poduzetnika koji ne komunicira s poslovnim partnerima iz raznih krajeva svijeta. Poznavanje i razumijevanje određenih kultura, običaja i obrazaca ponašanja može pomoći u prihvaćanju drugačijeg načina komuniciranja i poslovanja.

Menadžment vremena – Zapravo, kada bolje razmislite, putovanje je između ostalog menadžment vremena, jer morate u točno vrijeme stići na avion (autobus, brod), morate do određenog vremena izaći iz hotela, morate bilo gdje krenuti na vrijeme, da biste stigli na vrijeme. Dakle, potrebna je disciplina, organiziranost i odgovornost. To su sve kvalitete koje su potrebne poduzetniku kako bi pravodobno i odgovorno izvršavao svoje poslovne obaveze.

Umrežavanje – Na putovanjima ne samo da se upoznaju razna mjesta, nego i ljudi te se stvaraju odnosi, koji kasnije mogu na različite načine pomoći u poslovanju. Od toga da preko osobe koju poznajete s nekim drugim iz iste zemlje stupite kontakt, do raznih posrednih i neposrednih kontakata s ljudima, pomoći oko prijevoda, razjašnjenja određene terminologije, istraživanja tržišta i mnoge, mnoge druge stvari.

Rad s ograničenim resursima – Prilikom putovanja postoji mogućnost da vas opljačkaju, da vam se izgubi prtljaga, da ovisite o trećoj osobi u koju nemate povjerenja i tako dalje, što su definitivno situacije u kojima morate pokazati svoju snalažljivost i iz njih izvući ono najbolje što je moguće. Takve situacije prisiljavaju ljude da svoje resurse prilagode trenutku i općenito da se prilagode nepredvidivim okolnostima. Poslovanje i u idealnim uvjetima je često neizvjesno i nepredvidivo, a u današnjim uvjetima, sigurno je i još teže.
Nošenje s nepredvidivim situacijama od iznimne je važnosti za svakog poduzetnika.


 
 
 
 
back to top