IN STORE in your country:
BiH   Slovenija   Hrvatska   Srbija   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  B I H Utorak, 20.02.2018 || Ledo inovativniji nego ikada  |   Afrodita, Amor i Grčki jogurt MI99  |  Neumorna potraga za nezaboravnim okusima  |  Bosanskohercegovački brend Violeta svojim proizvodima suvereno osvaja tržišta regije  |   Legende naših ulica. Polo City i Golf City   |  „Glade zimska čarolija“ stigla i u SOS porodice  |  BBI banka i BBI VIP Business Club u Sultanatu Oman  |  Sedamdeset godina sportskih automobila Porsche  |  Nagradna igra BBI banke i Mastercarda: Ključevi automobila hyundai i20 uručeni Adisu Mahmutoviću  |  Voda koja osvaja u Avalonu  |  Građani BiH i kompanija Violeta su najugroženijim porodicama donirali 100.000 KM  |  Ljubitelji čokolade, jeste li spremni za Segredo doce?  |  Kompanija Jaffa poklonila 2000 paketića za djecu korisnika Udruženja Pomozi.ba  |   Carlsberg BH postao oficijelni distributer Erdinger piva u BiH   |  Novogodišnja dm čarolija: sniženja, pokloni i besplatni Viber stikeri u „zimskom ruhu“  |  Dvije hiljade paketića za mališane u BiH  |  Orbico najavio ulazak u Belorusiju i nove akvizicije  |  Deloitte:"Prvi put u povijesti internet je najpopularniji božićni dućan"  |  dm {ZAJEDNO} za radost  |  Kako spriječiti pucanje kose?  |   ||
   

Laris Suljić, ekpert za područje trade marketinga: Trgovina je kao ples, treba imati dobrog partnera

04.05.2015

Laris Suljić u industriji potrošačkih roba, tzv. FMCG sektoru, prisutan je više od 15 godina radeći u firmi Procter&Gamble kao komercijalni predstavnik, u kompaniji NELT kao direktor, te u kompaniji BEST kao izvršni direktor, trenutno je angažovan kao ekspert InStore magazina za područje trade marketinga.

• Kada danas pogledate bh. tržište, možete li reći koje su njegove prednosti, a koje mane?

- Prednost bh. tržišta je ta što je ono još otvoreno za proizvođače koji imaju namjeru da se ozbiljno postave na ovom tržištu. To su uglavnom domaći proizvođači. Naime, vidimo da je dosta domaćih firmi dobilo prostor za razvoj i ja vidim dosta svijetlu budućnost za te domaće firme upravo iz razloga što je ovo tržište zbog svoje veličine, kompleksnosti, zahtjevnosti zanemareno od najvećih globalnih konkurenata. Također, BiH je prilično razuđena zemlja, kako geografski tako i politički, ali firme se moraju prilagoditi takvom okruženju i izvući najbolje što mogu iz date prilike.

• U svijetu danas imamo sve veći broj udruživanja, kako vidite konsolidaciju trgovine u BiH i regionu?

- Jedino ukoliko se BiH ne "ispegla" i sve doline i planine ne poravnaju ne vidim puno prostora za dalju ekspanziju velikih lanaca. Mislim da će BiH još dugo vremena ostati kvalitetan prostor za male trgovine, nezavisne trgovine, upravo zbog svoje geografske razuđenosti, pa i ove kulturološke specifičnosti, mislim da će veliki lanci imati velikih poteškoća u daljem razvoju jer su veliki gradovi već pokriveni, pitanje je gdje se oni dalje mogu širiti.

• Međutim, jednom osvojeno tržište ne ostaje osvojeno zauvijek, kako ga zadržati?

- Na isti način na koje se i uzelo. Znači, samo se boriti za kvalitet i odgovarajući odnos kvaliteta i cijene, to je sve, jednostavna formula koje se treba dosljedno pridržavati.

• Na osnovu dugogodišnjeg iskustva možete li nam reći kako danas uspjeti u FMCG sektoru?

- Veoma je bitno postaviti jasne ciljeve i raditi konstantno i bezkompromisno na ispunjenju tih ciljeva, jer ukoliko znate šta želite, samo je pitanje vremena kada ćete doći do toga.

• Pojedini stručnjaci iz ove oblasti distribuciju porede s vještinama ratovanja, slažete li se s tim?

- Ne bih se baš složio s tim, ja bih radije poredio trgovinu i distribuciju sa plesom, jer trebate imati partnere, trebate imati nekoga sa kojim ćete plesati zajedno, a to podrazumijeva ili da vodite ili da slijedite, ali ne mogu oba partnera voditi i slijediti.

• Danas imamo situaciju da takoreći svi sve proizvode, kako istaći proizvod od konkurencije, kako se nametnuti, izdvojiti..?

- Fokus treba biti na tome da se opredijelite i budete najbolji u određenom dijelu. Znači ili biti najbolji kvalitetom ili biti najbolji sa cijenom, ili biti najbolji sa nekom širinom ponude, ali definitivno ne pokušavati sve i svašta i svugdje, nego donijeti kvalitetne odluke i držati se tih odluka?

• Koji je način da se izborite sa konkurencijom i zadržite potrošače?

- Samo na taj način što potrošača nećete obmanuti u smislu da mu se da odgovarajući kvalitet za odgovarajući novac. Ono što potrošač gleda ne samo u BiH nego u cijelom svijetu, jeste odnos kvalitete i cijene, i ukoliko pogodite tu formulu uspjet ćete.

 

(Izvor: Oslobođenje)

 


 
 
 
 
back to top