IN STORE in your country:
BiH   Slovenija   Hrvatska   Srbija   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  B I H Srijeda, 15.08.2018 || Filmska akcija u Konzumu  |  Grand kafa sponzor ovogodišnjeg Sarajevo Film Festivala  |  Sensation Bridge donosi festivalske noći neprevaziđene zabave!  |  Kampanja „Ti piješ, mi vozimo“   |  AWT novi distributer Werner & Mertz proizvoda  |   Podravka i 24. Sarajevo Film Festival obećavaju nezaboravna filmska i gastronomska iskustva  |  Sarajevsko After Film ove godine na dvije pozornice i sa 28 izvođača  |  Save the date – 7. MSCommunity BiH konferencija   |  U kampanji „Osvježi svoju kosu uz Ellu“, predstavljen prvi bh. šampon sa češnjakom  |  Održan prvi „Innovation day“ u organizaciji AS Holdinga  |  Promocija nove vizije hercegovačkog Hepoka, kao i novog asortimana proizvoda,  |  Sberbank BH otvorila novu poslovnicu u Sarajevu  |  VINA SLAVONIJE prezentirana u Sarajevu  |  Počele pripreme za regionalno barističko takmičenje u skladu s pravilima Specialty Coffee Associatio  |  Novi proizvod za muškarce WILKINSON SWORD HYDRO CONNECT™ 5  |  Počinje velika nagradna igra Sarajevske pivare Sreća ispod čepa  |   Nestlé proširio kulinarski asortiman THOMY i MAGGI s novim proizvodima  |  TROPSKI MIG SUNCU s novom TROPICAL Marmeladom!  |  Dukat Fit sa okusom kafe; 130 mg kofeina i 30 g proteina  |  Završen PLMA sajam u Amsterdamu  |   ||
   

Kenan Uštović: Život je nekad siv, nekad žut...

04.05.2012

Piše: Mr. Kenan Uštović
 
 

Osim ovog stiha Bajage, još jedan njegov stih me podsjetio na stanje u BiH, prvenstveno u Sarajevu. Pomenuti stih mogu slobodno pjevušiti vojnici koji već danima štrajkuju ispred Parlamenta BiH, a on glasi: „Ima svet kraja dva, na jednom si ti, na drugom sam ja, ništa se ne menja, jer ne želiš ti, a ne mogu ja". Tužno je da je naša država i dalje u fazi da gasi požare, a ne da radi na prevenciji. Ali kako već i ide sa požarima, taman kad misliš da si na jednom mjestu uspostavio kontrolu, on izbije na nekom drugom mjestu i to još snažnije nego prije. Zato se naši narodi još uvijek drže izreke: „Ko se jednom oprži, i na hladno puše".
 
U ovom broju imamo i jedno kratko kviz pitanje:
 
Dobitak na lotu u SAD 30. marta iznosio je 656 miliona dolara. Sretni dobitnik sa ovim novcem može:
a)  Finansirati budžet FBiH za 45%,
b)  Platiti cjelokupan uvoz koji je FBiH imala u februaru 2012. godine
c)  Dati 2.500,00 KM svakoj nezaposlenoj osobi u FBiH
d)  Sve od navedenog.
 
Tačan odgovor je naravno i nažalost – sve od navedenog. Pa vi prije nastavka teksta sada procijenite da li smo mi previše siromašna zemlja i/ili je SAD svjetlosnu godinu ispred nas. 
 
Međutim, da vidimo šta je to bilo aktuelno u BiH u proteklom periodu. Svakako za BiH kompanije značajno je to da je Privredna štampa u saradnji sa Vanjskotrgovinskom komorom BiH ponovno pokrenula „Izbor 100 najvećih kompanija u BiH". Cilj projekta jeste promocija domaćih kompanija i njihovog uspješnog poslovanja u proteklom razdoblju.
 
Osim ove akcije, aktuelna je i priča o vodi. Resurs koji Bosna i Hercegovina ima u zavidnim količinama, na kojima joj svi zavide i čija je kvaliteta neupitna. Uz sve ove pokazatelje mi smo samo u prošloj godini uvezli 15 miliona KM flaširane vode, što je otprilike 35 miliona litara. Šta uraditi u ovom slučaju? Da li je naš narod toliko slijep pa misli da idilična prirodna ljepota koja krasi ambalaže raznih proizvođača zaista preslikava kvalitetu vode? Da li mi smatramo da je uvezena voda kvalitetnija od naše domaće? Međutim, ovdje postoji i treći faktor koji utječe na kupovinu. To je razmišljanje ljudi da su „u trendu" ako piju strane flaširane vode, odnosno da su „seljaci" (bez obzira šta ovaj termin u stvarnosti značio), ako konzumiraju domaće. Ma sve po strani, najlakše je nama sjesti u kafić, naručiti jednu kafu proizvedenu u Srbiji, s mlijekom iz Slovenije, te zapaliti cigaretu hrvatskih proizvođača uz koju najbolje ide flaširana voda s naljepnicom nepoznatog krajolika. Uz sve ovo ide priča kako su svi lopovi, kako nema posla, te kako sve ovo što smo naručili iz dana u dan sve više košta. 
 
Posljednja priča koje ću se ovaj put dotaći govori o tome da će Bosna i Hercegovina i Sarajevo dobiti niskobudžetne letove prema Europi. To bi sigurno bio jako veliki plus za bh. turizam, a i mogućnost da mladi ljudi za skroman novac posjete neke od najvećih europskih metropola. Ove vrste letova su već popularne u Hrvatskoj i Srbiji, gdje se za 50-70 eura za sve troškove povratne karte može stići do Brisela ili Londona. Međutim u ovoj priči FBiH i Ministarstvo turzima predstavljaju problem, jer se ne žele odreći 10 eura po putniku, kako poslovna politika ovakvih kompanija zahtjeva. Valjda će neko i iz ovih institucija u doglednoj budućnosti prepoznati prednosti ovakve vrste saradnje, i napraviti ustupak kako bi i naša zemlja bila povezana sa ostatkom Europe.
 
Prošli članak sam završio jednom izjavom Benjamina Franklina. I ovaj put ću iskoristiti jednu dobru misao istog čovjeka: „Ne planirati znači planirati neuspjeh."

 
 
 
 
back to top