IN STORE in your country:
BiH   Slovenija   Hrvatska   Srbija   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  B I H Nedelja, 19.08.2018 || AWT novi distributer Werner & Mertz proizvoda  |  Filmska akcija u Konzumu  |  Grand kafa sponzor ovogodišnjeg Sarajevo Film Festivala  |  Sensation Bridge donosi festivalske noći neprevaziđene zabave!  |  Kampanja „Ti piješ, mi vozimo“   |   Podravka i 24. Sarajevo Film Festival obećavaju nezaboravna filmska i gastronomska iskustva  |  Sarajevsko After Film ove godine na dvije pozornice i sa 28 izvođača  |  Save the date – 7. MSCommunity BiH konferencija   |  U kampanji „Osvježi svoju kosu uz Ellu“, predstavljen prvi bh. šampon sa češnjakom  |  Održan prvi „Innovation day“ u organizaciji AS Holdinga  |  Promocija nove vizije hercegovačkog Hepoka, kao i novog asortimana proizvoda,  |  Sberbank BH otvorila novu poslovnicu u Sarajevu  |  VINA SLAVONIJE prezentirana u Sarajevu  |  Počele pripreme za regionalno barističko takmičenje u skladu s pravilima Specialty Coffee Associatio  |  Novi proizvod za muškarce WILKINSON SWORD HYDRO CONNECT™ 5  |  Počinje velika nagradna igra Sarajevske pivare Sreća ispod čepa  |   Nestlé proširio kulinarski asortiman THOMY i MAGGI s novim proizvodima  |  TROPSKI MIG SUNCU s novom TROPICAL Marmeladom!  |  Dukat Fit sa okusom kafe; 130 mg kofeina i 30 g proteina  |  Završen PLMA sajam u Amsterdamu  |   ||
   

Kenan Uštović: Ti uspješni poroci

05.07.2012
 
Piše: Mr. Kenan Uštović
 
 
Tri izdanja prije ovoga pisao sam o vodi. Pisao sam o uvozu vode, pogledu domaćih potrošača na uvezene proizvode, o utjecaju etikete na stepen privrženosti proizvodu. Ovaj put ću analizirati dvije uspješne kompanije. One su interesantne iz više razloga: svoje proizvode uvoze i distribuiraju u BiH, jako su uspješne o tome šta rade i ono najbitnije za ovu priču, zadovoljavaju naše, ili barem većine nas, svakodnevne poroke. Osnovna karakteristika ove dvije kompanije jeste ta da su se uspjele izboriti sa jakom domaćom konkurencijom i postale lideri na tržištu. 
 
Pravi menadžer zadovoljava nestandardne potrebe svojih potrošača
 
Prva kompanija o kojoj ću pisati jeste Tvornica Duhana Rovinj. Prema poznatim podacima ova kompanija je preuzela lidersku poziciju na duhanskom tržištu u BiH. Već duži niz godina ovu važnu titulu nosila je Fabrika duhana Sarajevo, međutim svojim strateškim usmjerenjem i predanosti ovom tržištu TDR danas zauzima 32,5 domaćeg tržišta, dok domaćoj kompaniji pripada 31,1 posto. Sigurno je da bi se trebala uraditi detaljna analiza ovog tržišnog segmenta, i vidjeti kako su domaće kompanije uspjele prepustiti vodeću ulogu uvoznicima. Domaći proizvođači imaju kvalitetan proizvod, upoznati su sa važnom ulogom marketinga, ali neki problem postoji. Da li naši menadžeri ne znaju prepoznati dobru poslovnu priliku, ili je možda problem u cjelokupnom strateškom vodstvu, teško je reći. Međutim, činjenica jeste da menadžeri TDR-a znaju šta treba raditi, i što je najvažnije znaju kada je najbolje to uraditi. Najlakše je reći, potrošači su ovakvi ili onakvi. Možda to i jeste tako, možda su potrošači u BiH zaista drugačiji od svih drugih, ali to daje mogućnost menadžerima da se dokažu. Lako je zadovoljavati poznate potrebe, ali pravi se menadžeri prepoznaju tek onda kada uspiju zadovoljiti nestandardne potrebe svojih potrošača. Sve u svemu, čestitamo menadžementu TDR-a na uspješnom vodstvu kompanije u Bosni i Hercegovini, i nadam se da će i u budućnosti biti originalni i da će uspjeti zadovoljiti vidljive i nevidljive potrebe svojih potrošača.  
 
Kvalitetan tim ljudi uz kvalitetan proizvod je dobitna kombinacija
 
Druga kompanija koja se razvija u pozitivnom smijeru u Bosni i Hercegovini jeste Stock BH. Uzimajući u obzir da je naša država poznata po proizvodnji rakija, koje su odličnog kvaliteta, uspjeh kompanije Stock na domaćem tržištu je time veći. Imaju prepoznatljive brendove, te cijeli niz proizvoda gdje svako može naći nešto za sebe. Ono što izdvaja ovu kompaniju od konkurencije jeste kvalitetan, obrazovan i cilju usmjeren tim ljudi koji zna kako se treba ponašati prema potrošačima i koji je najbolji način da se potrebe potrošača zaista i zadovolje. Proizvodi ove kompanije su vrhunskog kvaliteta, pa nije ni čudo što iz godine u godinu dobijaju prestižne svjetske nagrade. Upravo u maju ove godine jedan njihov liker je proglašen za najbrže rastući brend liker u svijetu. I mnoge druge kompanije imaju prepoznatljive i kvalitetne brendove, ali bit uspjeha ove kompanije jeste kvalitetna komunikacija sa svojim potrošačima, što ih izdvaja od svih ostalih. 
 
Krajnji cilj mora biti zadovoljan potrošač
 
Svi vi koji već duže vrijeme čitate ovaj magazin, znate da sam u početku pisao isključivo o prodaji. Pisao sam o prodajnim vještinama, o uspješnim prodajnim menadžerima i svrsishodnim strateškim usmjerenjima. Najčešće sam pisao o tome kako i na koji način se približiti krajnjem potrošaču i kako na najbolji način zadovoljiti njegove potrebe. Ove dvije kompanije primjenjuju najsavremenije metode prodaje. Radeći na B2B tržištu, svjesni su da moraju razmišljati o zadovoljavanju potreba krajnjih potrošača. Njihove prodajne i marketing strategije usmjerenu su cilju, izvršavanju zadataka, te na jedinstven način pokušavaju ostvariti svoju misiju i viziju. 
 
Zasigurno je da u BiH ima još uspješnih kompanija, uspješnih menadžera i kvalitetnih radnih timova. Ovaj put sam odabarao ove dvije kompanije čisto iz razloga zato što sam o njihovom uspjehu dosta čitao u posljednje vrijeme. U nekim od narednih brojeva sigurno će biti još mjesta da prezentiramo uspješne poslovne ljude i njihove kompanije. Do tada upamtite ovu misao: „Uspjeh je znati kako preživjeti teška vremena. Svi ćemo preživjeti dobra vremena” - G. Dyke. 

 
 
 
 
back to top