IN STORE in your country:
BiH   Slovenija   Hrvatska   Srbija   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  B I H Srijeda, 15.08.2018 || Filmska akcija u Konzumu  |  Grand kafa sponzor ovogodišnjeg Sarajevo Film Festivala  |  Sensation Bridge donosi festivalske noći neprevaziđene zabave!  |  Kampanja „Ti piješ, mi vozimo“   |  AWT novi distributer Werner & Mertz proizvoda  |   Podravka i 24. Sarajevo Film Festival obećavaju nezaboravna filmska i gastronomska iskustva  |  Sarajevsko After Film ove godine na dvije pozornice i sa 28 izvođača  |  Save the date – 7. MSCommunity BiH konferencija   |  U kampanji „Osvježi svoju kosu uz Ellu“, predstavljen prvi bh. šampon sa češnjakom  |  Održan prvi „Innovation day“ u organizaciji AS Holdinga  |  Promocija nove vizije hercegovačkog Hepoka, kao i novog asortimana proizvoda,  |  Sberbank BH otvorila novu poslovnicu u Sarajevu  |  VINA SLAVONIJE prezentirana u Sarajevu  |  Počele pripreme za regionalno barističko takmičenje u skladu s pravilima Specialty Coffee Associatio  |  Novi proizvod za muškarce WILKINSON SWORD HYDRO CONNECT™ 5  |  Počinje velika nagradna igra Sarajevske pivare Sreća ispod čepa  |   Nestlé proširio kulinarski asortiman THOMY i MAGGI s novim proizvodima  |  TROPSKI MIG SUNCU s novom TROPICAL Marmeladom!  |  Dukat Fit sa okusom kafe; 130 mg kofeina i 30 g proteina  |  Završen PLMA sajam u Amsterdamu  |   ||
   

Kada hvala koje izrekneš bude laž

23.01.2015

Ogovaranje ili kako ga zovemo, „tračanje" u kompaniji danas je poprimilo sasvim novo značenje. Tako postoje ljudi koji pričanjem stvaraju nova prijateljstva i saradnike, dok sa druge strane postoje i oni koji namjerno pokušavaju narušiti poslovni imidž kolege i njegovu karijeru. Moderna tehnologija čini da ogovaranje u rekordno kratkom vremenu postane nezaustavljivo. Jedan e-mail ili poziv su danas dovoljni da se neistina proširi na sve strane i da je čuje mnogo ljudi. Jedno američko istraživanje je pokazalo da veća nesigurnost na poslu znači više tračeva. Ako se zaposlenici osjećaju ugroženo, neizvjesno im je radno mjesto i opstanak cijele kompanije, ili se čak boje svog šefa, veća je vjerovatnoća da će mnogo više pokretati ogovaranje ili učestvovati u njemu. Ovo istraživanje je pokazalo i da 63 posto menadžera smatra da tračanje ima negativne posljedice na cjelokupno radno okruženje.

Najčešće ogovaraju zaposlenici koji žele privući pozornost i postati popularni kod kolega, posebno nadređenih. Smatram su ove osobe ili sa manjkom samopouzdanje ili prilično narcisoidne osobe. U svakom slučaju trebaju se posvetiti sebi, postaviti sebi par pitanja i probati riješiti ovaj problem. Jer on to zaista i jeste, problem. Svakako treba razdvojiti ogovaranje od sitnih pričica. Svi mi na poslu sa određenim osobama kojima vjerujemo prokomentarišemo određene situacije, ljude i njihove postupke, sa zaključkom kako je to dobro ili nije. S druge strane su ljudi koji okupljaju manje ili veće grupe „sljedbenika" kojima prenose izmišljenje informacije o ljudima i događajima, nažalost veoma često kako bi im ugrozili poslovnu reputaciju. Često sam se u životu  susretao sa takvim osobama.

Ako ste novi u kompaniji odmah ste meta. U prvoj fazi skenira se vaša odjeća, ponašanje, govor. Nakon toga prelazi se u drugu fazu. Svako ima svoje viđenje novog kolege i prenosi ga drugoj osobi u povjerenju, a zatim sve postane javna tajna. Ukoliko zaposleni vide prijetnju u novom radniku, ta se osoba pokušava marginalizirati i ostalim kolegama predstaviti kao naprijatelja broj jedan. Jedno istraživanje koje sam nedavno pronašao donosi informaciju da svaki sedmi e-mail razmijenjen između kolega unutar jedne kompanije je ustvari trač.

Ogovaranjem se narušavaju međuljudski odnosi u kompaniji. To se može direktno odraziti na poslovnu efikasnost. Danas se sve više zahtijeva timski rad i timski duh. Novac se ulaže u team-buildinge, a završavaju se i menadžement kursevi o vođenju uspješnih timova. Sve nam je to uzalud ako ne možemo da prepoznamo osobe koje šire negativnu energiju unutar kompanije. Ako ih ne prepoznamo na vrijeme oni mogu biti kao virus koji se širi i nagriza zdravi organizam naše organizacije. To, siguran sam, niti jedan menadžer ne želi. S druge strane, zaposlenici koji imaju vremena za ogovaranje, ili nemaju dovoljno posla ili ne rade svoj posao na najefikasniji način. Naravno ovdje govorim o konstantnom ogovaranju, a ne o komentarisanju i razgovoru sa radnim kolegom sa kojim zajedno sjediš u kancelariji. Ogovaranje ili žargonski rečeno trač može značiti i da menadžer nije dobro rasporedio posao, zaposlenike unutar kompanije, ili jednostavno ne zna upravljati ljudima. Međutim i to je vještina koja se može naučiti. O edukaciji i njenoj važnosti sam pisao u prošlom broju. Svako ima mogućnost da bira. Može se obrazovati, učiti i postati dobar menadžer ili može biti „lice sa naslovnice", koje učestvuje u akcijama nazvanim po bjelosvjetskim tjesnacima koji razdvajaju kontinente i države.

Postavlja se pitanje, zbog čega ljudi ogovaraju? Kažu, to daje osjećaj pripadnosti. Međutim ovo može biti prihvatljivo jedino osobama  koje nemaju druge kvalitete kojim da se povežu  sa svojim kolegama. Ako se ovakva osoba uklopi u društvo samo zbog toga što se u društvu slušaju njena ogovaranja, bojim se da i društvo, i osoba, imaju problem. Kažu da tračanje smanjuje stres. Posebno kod osoba koje se počnu osjećati dobro kada čuju loše vijesti o drugima. Objašnjenje psihologa ide u pravcu da se mi ne osjećamo dobro zbog činjenice da se nekome nešto loše dogodilo, nego da smo sretni što se to nije dogodilo nama. Ima tu istine, siguran sam, međutim problem je kada se raduješ tuđoj nesreći, ili je čak uzrokuješ...

Često na internetu možemo naći članke koji govore o tome kako je ogovaranje zdravo i korisno. Moj savjet je da ipak to ne činite, a zdravlje održavajte trčanjem. Univerzalna poruka glasi „oni koji ogovaraju su „mali" ljudi. Oni nemaju snage pogledati svoj život u oči, nemaju snage pogledati sebe u oči i priznati sami sebi da se boje svega; da su nesigurni i tužni." Na kraju valja spomenuti - pametnom je i naslov dosta.

 


 
 
 
 
back to top