IN STORE in your country:
BiH   Slovenija   Hrvatska   Srbija   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  B I H Ponedjeljak, 20.08.2018 || AWT novi distributer Werner & Mertz proizvoda  |  Filmska akcija u Konzumu  |  Grand kafa sponzor ovogodišnjeg Sarajevo Film Festivala  |  Sensation Bridge donosi festivalske noći neprevaziđene zabave!  |  Kampanja „Ti piješ, mi vozimo“   |   Podravka i 24. Sarajevo Film Festival obećavaju nezaboravna filmska i gastronomska iskustva  |  Sarajevsko After Film ove godine na dvije pozornice i sa 28 izvođača  |  Save the date – 7. MSCommunity BiH konferencija   |  U kampanji „Osvježi svoju kosu uz Ellu“, predstavljen prvi bh. šampon sa češnjakom  |  Održan prvi „Innovation day“ u organizaciji AS Holdinga  |  Promocija nove vizije hercegovačkog Hepoka, kao i novog asortimana proizvoda,  |  Sberbank BH otvorila novu poslovnicu u Sarajevu  |  VINA SLAVONIJE prezentirana u Sarajevu  |  Počele pripreme za regionalno barističko takmičenje u skladu s pravilima Specialty Coffee Associatio  |  Novi proizvod za muškarce WILKINSON SWORD HYDRO CONNECT™ 5  |  Počinje velika nagradna igra Sarajevske pivare Sreća ispod čepa  |   Nestlé proširio kulinarski asortiman THOMY i MAGGI s novim proizvodima  |  TROPSKI MIG SUNCU s novom TROPICAL Marmeladom!  |  Dukat Fit sa okusom kafe; 130 mg kofeina i 30 g proteina  |  Završen PLMA sajam u Amsterdamu  |   ||
   

Inicijative za veću iskorišćenost odbačene hrane

05.02.2016
Prosječni stanovnik Europe ili SAD-a godišnje baci oko tri stotine kilograma hrane, a u isto vrijeme statistika bilježi porast neuhranjenosti, gladi i siromaštva. 
 
 
Prema procjenama Europske komisije, količina bačene hrane na godišnjem nivou popet će se do 2020. na 126 milijuna tona. Kao reakcija na oštre suprotnosti epidemije gojaznosti i rastućeg siromaštva, javljaju se pokreti posvećeni raspodjeli neiskorištene hrane onima koji nemaju dovoljno novca za osnovne potrebe. 
 
Među najuspješnijima je britanski "The Real Junk Food" projekt, čija se ideja cafea u kojima se služe zdravi, nutritivno kompletni obroci spremljeni od odbačene hrane, proširila u cijelom svijetu.
 
Iako gosti cafea obrok plaćaju koliko mogu, ovaj oblik socijalnog biznisa zaradio je gotovo 150.000 dolara već u prvoj godini poslovanja. Kako su troškovi pokreta minimalni, sav prihod je uložen u daljnji razvoj inicijative.
 
Hranu koju spremaju obučeni kuhari im poklanjaju supermarketi, restorani, pojedinci i velike korporacije. Rigorozni po pitanju visokih zdravstvenih standarda, osnivači i članovi sada već globalnog pokreta, oštro se protive korištenju hrane iz kontejnera.
 
Inicijatori projekta imaju ambiciozne planove za razvoj inicijative. U budućnosti, žele otvoriti 50 cafea u SAD-u i pozabaviti se zakonskom regulativom koja će smanjiti količinu bačene upotrebljive hrane u Velikoj Britaniji. Do tada žele uključiti britanske škole u program koji je nahranio više od 100.000 ljudi širom svijeta.

Svijest o nepotrebnom bacanju i rasipanju hrane postaje sve razvijenija. Među državama, Danska je zemlja koja pokazuje najveću posvećenost i najbolje rezultate po ovom pitanju. Brojne kampanje i inicijative, koje danska ministarstva provode u suradnji s privatnim i nevladinim sektorom, za samo pet godina smanjile su količinu odbačene hrane za 25%.
 
Uspješne inicijative „Hunger Heroes" i „No Food Waste" u Indiji, „Food Runners" i „Imperfect Produce" u SAD-u ulivaju nadu da će doći do trajnih promjena imućnijeg stanovništva prema hrani. 

 
 
 
 
back to top