IN STORE in your country:
BiH   Slovenija   Hrvatska   Srbija   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  B I H Četvrtak, 18.01.2018 || Građani BiH i kompanija Violeta su najugroženijim porodicama donirali 100.000 KM  |  Ljubitelji čokolade, jeste li spremni za Segredo doce?  |  Kompanija Jaffa poklonila 2000 paketića za djecu korisnika Udruženja Pomozi.ba  |   Carlsberg BH postao oficijelni distributer Erdinger piva u BiH   |  Novogodišnja dm čarolija: sniženja, pokloni i besplatni Viber stikeri u „zimskom ruhu“  |  Dvije hiljade paketića za mališane u BiH  |  Orbico najavio ulazak u Belorusiju i nove akvizicije  |  Deloitte:"Prvi put u povijesti internet je najpopularniji božićni dućan"  |  dm {ZAJEDNO} za radost  |  Kako spriječiti pucanje kose?  |  Sve spremno za trodnevnu novogodišnju proslavu  |   Novogodišnja “čarolija“ Vispakove Kokošije juhe svaki dan u drugom gradu  |  Ready to Roc! – Počela prodaja novog T-Roca u Bosni i Hercegovini   |  Hoše komerc obogatio “Gastro” ponudu uvođenjem zdrave pripreme hrane  |  Konzum u potrazi za komšinicama sa najboljim receptima  |   Kulin džemovi od danas u prodaji  |  Zlatna džezva, Tops, Oaza, Tajna i Zlatni puder na policama katarskih marketa početkom 2018.   |  Novi Afroditini proizvodi za cjelovitu njegu tijela  |  Reweov distribucijski centar u Kölnu uskoro spreman za rad  |  Carrefour potiče potrošače da nose svoje kutije  |   ||
   

Inicijative za veću iskorišćenost odbačene hrane

05.02.2016
Prosječni stanovnik Europe ili SAD-a godišnje baci oko tri stotine kilograma hrane, a u isto vrijeme statistika bilježi porast neuhranjenosti, gladi i siromaštva. 
 
 
Prema procjenama Europske komisije, količina bačene hrane na godišnjem nivou popet će se do 2020. na 126 milijuna tona. Kao reakcija na oštre suprotnosti epidemije gojaznosti i rastućeg siromaštva, javljaju se pokreti posvećeni raspodjeli neiskorištene hrane onima koji nemaju dovoljno novca za osnovne potrebe. 
 
Među najuspješnijima je britanski "The Real Junk Food" projekt, čija se ideja cafea u kojima se služe zdravi, nutritivno kompletni obroci spremljeni od odbačene hrane, proširila u cijelom svijetu.
 
Iako gosti cafea obrok plaćaju koliko mogu, ovaj oblik socijalnog biznisa zaradio je gotovo 150.000 dolara već u prvoj godini poslovanja. Kako su troškovi pokreta minimalni, sav prihod je uložen u daljnji razvoj inicijative.
 
Hranu koju spremaju obučeni kuhari im poklanjaju supermarketi, restorani, pojedinci i velike korporacije. Rigorozni po pitanju visokih zdravstvenih standarda, osnivači i članovi sada već globalnog pokreta, oštro se protive korištenju hrane iz kontejnera.
 
Inicijatori projekta imaju ambiciozne planove za razvoj inicijative. U budućnosti, žele otvoriti 50 cafea u SAD-u i pozabaviti se zakonskom regulativom koja će smanjiti količinu bačene upotrebljive hrane u Velikoj Britaniji. Do tada žele uključiti britanske škole u program koji je nahranio više od 100.000 ljudi širom svijeta.

Svijest o nepotrebnom bacanju i rasipanju hrane postaje sve razvijenija. Među državama, Danska je zemlja koja pokazuje najveću posvećenost i najbolje rezultate po ovom pitanju. Brojne kampanje i inicijative, koje danska ministarstva provode u suradnji s privatnim i nevladinim sektorom, za samo pet godina smanjile su količinu odbačene hrane za 25%.
 
Uspješne inicijative „Hunger Heroes" i „No Food Waste" u Indiji, „Food Runners" i „Imperfect Produce" u SAD-u ulivaju nadu da će doći do trajnih promjena imućnijeg stanovništva prema hrani. 

 
 
 
 
back to top