IN STORE in your country:
BiH   Slovenija   Hrvatska   Srbija   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  B I H Utorak, 22.05.2018 || NESCAFÉ Gold - u novom ruhu i s još punijim okusom  |  Ljubav na prvi pogled  |  Projekti poput “InHoReCa ConFesta” prijeko potrebni bh. turizmu  |  DEICHMANN obuća već pet godina uspješno posluje  |  Vrsna pića, ukusne delicije, zanimljive promocije i panel diskusije   |  Upoznajte Lukšu Jakobušić, vlasnika najboljeg novootvorenog hotela u istočnoj i centralnoj Evropi  |  KOZMETIKA AFRODITA RUŠI STEREOTIPE O IDEALIMA LJEPOTE  |  Sutra počinje 9. Sarajevo Business Forum  |  Meggle u BiH među najpoželjnijim poslodavcima u prehrambenoj industriji  |  dm najpoželjniji poslodavac u BiH i u 2018.  |  VINA SLAVONIJE prezentirana u gradu na Vrbasu  |  Altermedia najpoželjniji poslodavac u BiH, u sektoru marketinga i PR-a u 2018.  |  Tražite inspiraciju za proljetni make up look? Nađite je u dm prodavnicama!   |  Beohemija lansira Duel Gold – premium deterdžent na tržište Bosne i Hercegovine  |  Veliki dan za domaću FMCG industriju  |  Kompanija Mlin i pekara Ljubače investirala u modernizaciju mlina   |  Posjeta igrača FK „Sarajevo“ i FK „Željezničar“ BBI banci  |  Kampanja za prve pletene i tkane biloborde u finalu prestižnog festivala u Rimu  |  Sve je spremno za 4. Sarajevo FMCG Summit  |  Od konobara do jednog od najplaćenijih glumaca Hollywooda  |   ||
   

Čokoladna manufaktura Josepha Zottera

05.11.2012
Austrijski privrednik Josef Zotter u životu je radio mnogo toga. Bio je konobar, kuhar, slastičar, farmer i čokolatijer, ali možda bi ga se najbolje moglo opisati kao čovjeka s poslovnom vizijom koju je uspješno pretvorio u stvarnost.

U poslovne vode upustio se 1987. godine kada je sa suprugom osnovao obiteljsku firmu Zotter. Proizvodnju čokolada započeo je početkom devedesetih u svojoj slastičarnici, ali zbog nelikvidnosti ubrzo je morao zatvoriti tri slastičarnice i odlučiti kojim se poslom želi baviti.
 
Izabrao je čokoladu i nije pogriješio jer se danas čokolade iz tvornice Zotter, smještene u Berglu u istočnoj Štajerskoj, prodaju na svim kontinentima, a tvornica i pripadajuća farma ogledni je primjer ekološke proizvodnje i održivog razvoja.

Čokoladna revolucija 

Čokolade proizvedene u tvornici Zotter po mnogočemu su drukčije od drugih. Svaka pločica čokolade ručno je rađena, a odlikuje se kombinacijom neobičnih okusa za koje recepte smišlja sam vlasnik i omotima koji su svaki za sebe pravo malo umjetničko djelo.
 
No kreativnost i inovativnost Josefa Zottera nije stala samo na neobičnoj kombinaciji okusa i boja, već se odražava i na načinu na koji vodi svoje poslovanje.
 
Naime, Zotter je jedini europski proizvođač koji proizvodi čokolade tako što u svojoj tvornici provodi sve faze proizvodnje počevši od zrna kakaa koji se prži, usitnjava i melje u pogonu tvornice.
 
Budući da smatra da njegova kompanija ima odgovornost za radne i životne uslove uzgajivača kakaa u nerazvijenim zemljama, pri otkupu plaća cijenu znatno veću od uobičajene cijene na svjetskom tržištu.
 
Osim 400 tona kakaa, i ostale sirovine moraju biti organskog podrijetla pa tako mlijeko nabavlja s farmi u Tirolu, a začinsko bilje uzgaja na farmi koja okružuje tvornicu.
 
"Od početka smo željeli proizvoditi čokolade s karakterom i potrošačima dati proizvod koji je u skladu s prirodom. Vjerujem da se ljudi sve više okreću upravo takvim proizvodima", smatra Zotter, a da je u pravu potvrđuje i činjenica da njegovo poslovanje kriza nije dotakla. 
 
Kušaonica 

Tvornica Zotter na tržište plasira oko 340 čokolada različitih aroma. Njihov posebno prepoznatljiv brend je okrugla čokolada Mitzi Blue te Labookos koji ujedinjuje čokolade proizvedene u manufakturi "bean to bar" (od zrna do pločice).

 
Vrlo inovativna je i Zotterova voćna čokolada koja se proizvodi od sušenog voća, jagoda i malina i ružičaste je boje.
 
Tvornica godišnje proizvede oko 900 tona čokolade, a svi se okusi mogu isprobati u kušaonici u sklopu tvornice.
 
Prilikom obilaska tvornice moguće je isprobati suha zrna kakaa, tekuću masu čistog kakaa, prije nego mu se dodaju bilo kakvi dodaci, te brojne vrste čokolade u svim agregatnim stanjima. Moguće je napraviti i vlastitu vruću čokoladu birajući između 99 vrsta okusa.
 
Sve čokolade mogu se kupiti u tvorničkoj trgovini.
 
Turistička destinacija 

Međutim, Zotterova tvornica nije samo proizvodni pogon, već i uspješna turistička destinacija koju godišnje posjeti oko 200 hiljada posjetilaca.
 
U okolici tvornice nalazi se zoološki vrt na otvorenom, restoran u kojem se poslužuju jela pripremljena od povrća i mesa uzgojenog na Zotterovoj farmi, solarna elektrana te groblje ideja na kojem su završile sve čokoladne inovacije koje ili nisu dale željeni rezultat ili se tržište zasitilo određenih okusa čokolada.
 
Na cijelom kompleksu zaposleno je 130 radnika, a rade i svi članovi porodice Zotter.
 
"Rješenje krize može se naći jedino u proizvodnji. Kriza u Europi posljedica je prevelikog seljenja proizvodnje u zemlje poput Kine ili Indije", kaže Zotter, čije poslovanje bilježi godišnji promet od 18 milijuna eura.
 
Njegovo je načelo da se ne finansira pomoću kredita, već vlastitom proizvodnjom, a ostvarenu dobit redovno reinvestira u širenje poslovanja.
 
Uz trgovine otvorene u Innsbrucku i Salzburgu te njemačkom Essenu, sljedeći pothvat mu je otvaranje čokoladnog carstva u Šangaju iduće godine.
 
U Kini planira zaposliti 40 ljudi, a čokolada će se i dalje proizvoditi u Austriji te će zbog toga zaposliti još dvadesetak radnika.
 
Sigurno neće imati problema naći ih jer već dugo slovi za poželjnog poslodavca koji mnogima može dijeliti lekcije kako uspješno voditi malo obiteljsko održivo gospodarstvo.    (Business.hr)










 



 
 
 
 
back to top